Volvo 940 startar sällan

Erik_joakim
28 oktober 2014 · 17 Inlägg

som sagt har jag en volvo 940 ltt 97a som väldigt sällan startar. när den dock gör det så går bilen i cirka 3 sekunder. men under den tiden så är det som att bilen inte riktigt tänder till ordentligt och sedan dör den. efter att man lyckats med detta en gång så är den stendöd. har bytt rotor, fördelarlock och tändstift för dom såg ut som skit men ingen skillnad. har även kollat så att det är fin gnista på alla fyra och det är det. bensinflödet är det inget fel på. så lite hjälp uppskattas då jag inte orkar engagera mig så mycket i letandet på felet.

alla tips är uppskattade ! smile

Burnout89 Överladdad!
28 oktober 2014 · 530 Inlägg

Vart har du köpt fördelar lock och rotor?

Om det är Biltema så skulle jag börja med att byta ut de, är nåt tillverkningsfel på dessa grejer.

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)
Volvo 965 "T6" (1995)
Audi Q7 "Brunbjörnen" (2011)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
28 oktober 2014 · 13 746 Inlägg

felkoder?

låter nästan som startspärrs problem...hände det bara helt utan någon anledning?

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Erik_joakim
29 oktober 2014 · 17 Inlägg

Burnout89 skrev:
Vart har du köpt fördelar lock och rotor?

Om det är Biltema så skulle jag börja med att byta ut de, är nåt tillverkningsfel på dessa grejer.

Det är original delar

Erik_joakim
29 oktober 2014 · 17 Inlägg

Growe skrev:
felkoder?

låter nästan som startspärrs problem...hände det bara helt utan någon anledning?

Har hänt 2 gånger innan den sluta att fungera helt. Då väntade jag bara 5 minuter sedan gick det att starta och åka utan problem.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang