Ford sierra från 90 som ska få smaka laddtryck av en trimmad Saab 2.0T. Bakom Saab-motorn ska en Opel omega-låda ta plats, som till sist för ut kraften till hjulen via en förstärkt Ford-originalbakaxel. Motorrenovering och annat... Visa mer
Kylarslangaran har Hydroscand Ab på metervara slangen heter 1409-50 i deras system och är grymt smidig och fin. Kan starkt rekommendera denna slang.
Som ni kanske har märkt har projektet stått lite still den senaste tiden då det har varit mycket runt omkring och motivationen inte funnits där för att ta mig ut i garaget. Men skam den som ger sig! kommer färdigställa kopplingen inne i bilen och även byta bakaxeln igen då jag har fått tag på en med skivor. kommer även påbörja bygget med avgassystemet.
Ni får ha ett gått slut och ett gott nytt så ses vi på vägarna 2018!
Tjenare gott folk. Hoppas jul och nyårshelgen varit på topp! Själv fick jag ur tummen nu i helgen och pallade mig ut till garaget. Det resulterade i en färdigbyggd koppling! Slänger upp några bilder på de underbara bygget. Ibland ska man ha lite tur och de hade jag i helgen för cylindern kom precis ut genom kabelgenomföringen så slapp kapa upp ett hål för den!
I dagarna som varit så har vi monterat påfyllningen för kopplingen samt svetsat dit wastegaten. Som ni ser så hamnade den på turbinhuset på turbon och blev grymt bra. Lätt att komma åt den nu om man måste skruva med den.
Mycket har hänt nu på sistone när tummen ploppade ur där bak;) jag ska inte skriva en massa för en bild säger mer än tusen ord! För vi är inte här inne för att läsa en roman vi är väll här för att se på underbara bygg bilder! Om ni har några frågor så tveka inte på att höra av er!
Mycket har hänt nu på sistone när tummen ploppade ur där bak;) jag ska inte skriva en massa för en bild säger mer än tusen ord! För vi är inte här inne för att läsa en roman vi är väll här för att se på underbara bygg bilder! Om ni har några frågor så tveka inte på att höra av er!
Då var det dags igen gott folk och slänga upp lite bilder. Helgen som varit har jag stått och dragit färdigt rören för downpipen samt wg röret. Blev faktiskt redigt nöjd efter några timmars bökande med blod svett och tårar.
Se nu och njut nästa steg blir och linda in allt !!
Då var det dags igen gott folk och slänga upp lite bilder. Helgen som varit har jag stått och dragit färdigt rören för downpipen samt wg röret. Blev faktiskt redigt nöjd efter några timmars bökande med blod svett och tårar.
Se nu och njut nästa steg blir och linda in allt !!
Då var det dags att uppdatera lite igen. Har inte gjort så himla mycket med bilen på ett tag men i helgen fick jag min dp klar samt monterade jag dit gasen!
Tjenare gött folk!! Var bra längesen jag uppdaterade här inne nu. Får passa på och be om ursäkt för detta! Lite har det hänt men inte så mycket som man har hoppats på. Jag slänger upp lite bilder på oljematning och retur.
Tjenare gött folk!! Var bra längesen jag uppdaterade här inne nu. Får passa på och be om ursäkt för detta! Lite har det hänt men inte så mycket som man har hoppats på. Jag slänger upp lite bilder på oljematning och retur.
Härligt att du tycker det ser bra ut. ja precis annars bränner du sönder ptfe tuben som slangen har innuti. så jag tog en vanlig koppling och satte upp den i svarven och stack av den en bit sen parade ihop saabens retur med denna.