6 november 2014
Trådstartare
Tjejkompisens bil kokade här om dagen och dom sa till mig att el fläkten inte startade.
Jag bryggade kontakten till vattentemperatur sensorn som sitter i kylet och vipps hoppade fläkten igång, så inte några problem där. Bytte till en ny vattentemperatur sensor.
Märkte sedan att termostaten inte öppnade så vattnet kunde cirkulera så jag plockade väck den så det blev full cirkulation och in och retur slang blev varma precis som dom ska... Men fläkten hoppar igång vid kokpunkten ungefär. Den startar mycket sent, det hinner till och med bubbla i expansionskärlet. Nu har jag dock ingen glykol i som höjer kokpunkten en aning men det ska ju ändå inte gå så långt.
Och eftersom jag fegade och inte vågade tempen stiga för långt, så bytte jag tillbaka till den gamla vattentemperatur sensorn, frågade mig inte varför men jag fick för mig att den nya kunde spöka.
Då tanken slog mig att hon körde nog bilen rätt varm så topplockspackningen kanske har gått?
Någon som har något tips på vad jag kan hitta på härnäst, förutom att prova den nya vattentemperatur sensorn.
Tack på förhand!