långtids projekt som sagt en volvo 240 GL 87 a som jag har tänkt att frächa upp och förbättra väghållningen även tänkt att vässa motorn så den levererar lite mera hästar :) ska vara lite blandstuk på den och ska gå bra i skogen... Visa mer
heej tänkte börja med ett projekt som kommer bestå av min 240 jag köpte i slutet av sommaren kommer upptadera allt eftersom jag har nån slant över att lägga ner på bilen, hade tänkt börja nu i vinter å pysla om den kika över grejerna och snygga öpp allt efterssom orken och lusten finns att hålla på
Tjenare har börjat lagt öpp lite klipp på Youtube nu istället så om ni vill får ni gå in på min kanal där å kika just nu håller jag på å bygger en spark med motor som dem flästa klippen handlar om mvh Fredrik Här är kanalen så ni kan gå in å kika https://www.youtube.com/user/matinsson16
sådär såg gamla värstingen ut när jag nyss köpt den
Senast redigerat av Volvoslut245 (2 december 2020)
har allt gjort lite med bilen innan jag startade projektet så lägger öpp lite bilder från det att jag köpte den tills hur den ser ut i dax läget
motorutrymmet gubben jag köpte bilen sa det när jag köpte den det är skitigt där:)
köpte ett par finare fälgar till muppen som jag tyckte passa fint till med
så monterade jag i en stålpak som jag tillverkade när jag gick i skolan vart ju lysande tycker jag själv iallafall
sedan bestälde jag lite grejer till den bland annat en grupp a vinge kopia då och nya bakljus å lite grejer ä de får va allt för denna gången tack för mig
sen efter det så monterade jag även vita blinkers fram å på skärmarna å bak med vart riktigt fint tycker jag det vart ju å se ut som en helt annan bil nästan iallafall så vart han å se 10 år yngre ut fina vyer på bäste 240n
så ja nu har jag inget mera att komma med för tillfället förutom att det fattas ca 115 hk innan jag är nöjd med motorn:) så nu ska jag försöka att få ut fr projektet ur garaget och köra ner 745 an å fixa inför bes sedan ha den att svarva runt med i vinter å när jag fixat den så blire till att börja se över lite rost och småfel på 240n vettni de va fan allt jag hade nu trevlig helg på er grabbar å tjejer
har inte blivit mycket gjort på sistonde har bara bara bytt olja å filter å kapat fjärdrarna bak på den men den ska så småning om ner i garaget för ompyssling:) bara jag får ut 745an därifrån så som jag håller på att fixa lite rosthål som besiktningsgubben inte gillade sådär ser pärlan ut i daxläget
nu börjar det klia i fingrarna på mig för jag är bra sugen på att börja modifiera västing muppen nu men har iallafall hivat på vinterdäck på den tills jag blir klar med 745 a men ska å köpa en svets idag så då blire att slussa på utav fan med rostlagningen så bara svichar det till i plåten så är den redo
någon som skulle vilja följa projekt om jag startade på 745an för den skall trimmas nu i första han så det skottar på fint ute i snödrivorna tack å gonatt hörs hooj
nu börjar det klia i fingrarna på mig för jag är bra sugen på att börja modifiera västing muppen nu men har iallafall hivat på vinterdäck på den tills jag blir klar med 745 a men ska å köpa en svets idag så då blire att slussa på utav fan med rostlagningen så bara svichar det till i plåten så är den redo
någon som skulle vilja följa projekt om jag startade på 745an för den skall trimmas nu i första han så det skottar på fint ute i snödrivorna tack å gonatt hörs hooj
haha va är du uppe än? jag vill följa 745 projektet föffan! gå å lägg dig nu
haha va är du uppe än? jag vill följa 745 projektet föffan! gå å lägg dig nu
haha nemen hakan jag undrar vem det är som ska sova du eller jag jo men jag ska klappa igen för dagen för nu börjer de bli dax för tänstickor för att ha ögonen öppna men vi hörs av i mörra grabben med hakan
nemen hej å hå va slött de ska gå haha lägger öpp en bild på pärlan tyvär ingen plats i garaget för den än å så åker jag i den dagligen för bäste 745a håller på å nyper ihopp för mig kommer dock nån bild på pärlan så där ser gamle bättan ut nu iallafall ska börja laga lite rost på den inom en snar framtid hade jag tänkt iallafll
hej å hå nu är det så att jag har backat ner gamla skorven i garaget för att jag skulle byta släpvagnskontakt för gubben innan mig har nog backat in i någonting så den var lite stukad
å där var den på plats i garaget
så såg det ut efter jag hade riktat ut lite men senare ska hela draget lackas om och göras i årdning men det hinns inte med nu
kunde inte häller låta bli att riva undan dem dära grejerna nere på dörren och det så ska jag laga tröskeln lite bättre med
hej har gjort lite med bilen när jag kännt för det
lappat i hopp nå gammalt rost hål å där med har även skruvat av dörrarna för att komma åt tröskeln och fixa till den med som sagt finns lite rost att laga sen skruva jag ur stolen för att kunna lyfta öpp golvmattan för att kika hur illa de va med rosten under där å det skulle jag då aldrig ha gjort för då vart jag depprimerad som fan för där såg det inte trevligt ut så skruva ur förastolen med å tog ur golmattan helt för det var lika rosthål på förarsidan med fast inte lika stort sen börja jag gröta runt med pirkkniven i det dära å kapa ur lite granna blir till att kapa ur mer å börja smi ihopp plåtar å lappa i sen nån dag när jag får ork till det