långtids projekt som sagt en volvo 240 GL 87 a som jag har tänkt att frächa upp och förbättra väghållningen även tänkt att vässa motorn så den levererar lite mera hästar :) ska vara lite blandstuk på den och ska gå bra i skogen... Visa mer
Jag har ju längtat efter uppdatering Tappa inte hoppet ang. rosten, det blir snyggt
hehe de va snällt sagt hehe jag blir lite deprimerad då och då på det för det är så förbaskades mycket förhoppningsvis så blir det snyggt en vacker dag å jag längtar redan efter den dagen
hehe ja de är roligt att kunna göra en för då vet man att man har gjort nå nytta med bilen iallafall hur är det med dig nu då ?
Jo men precis Skönt när de är klart sen ^^ Jo fan de är väl bra, läkarn tyckte väl att ja skulle va hemma hela veckan men vafan man blir ju rastlös så man börjar klättra på väggarna så ja stack till skolan o höll på med bilen lite lätt nu dom tre sista dagarna här
hehe ja de är roligt att kunna göra en för då vet man att man har gjort nå nytta med bilen iallafall hur är det med dig nu då ?
Jo men precis Skönt när de är klart sen ^^ Jo fan de är väl bra, läkarn tyckte väl att ja skulle va hemma hela veckan men vafan man blir ju rastlös så man börjar klättra på väggarna så ja stack till skolan o höll på med bilen lite lätt nu dom tre sista dagarna här
hej å hå va fort tiden ska gå skulle vart 24 h till på ett dygn tycker jag har iallafall grejsat lite igen å det var förvånansvärt kul faktiskt slänger fäll öpp ett par bilder på det som händer å komma skall
börja på å fixa ett litet rostangrepp
kapat undan lite å fundera på hur jag skulle smida till bitarna
klippte ut en bit å prova är imponerad av klämmorna som funkar kanon där det är dubbelplåt som går ner så där
å så elda ja på med svetsen sen slipa med varenda slipverktyg jag hade för å få de skapligt
så passa jag på å lägga nån loppa där med för de lös igenom
så var det tillverkning som stod på listan å börja med en mall av nå gamla target tavlor
å så efter mycket hit å dit mä en plåt bit så börjar det likna ett hälvete
sen vart jag nöjd så nu väntar jag på att min gamle vän ska komma med en hålstansare eller vad man ska kalla det få se då om det är enklare än att borra en massa små hål där för att punktsvetsa
å där har ni en lagad sida å en rostig som jag ska ta tag i inom snart framtid men är bra sugen på att skaffa en krympt å sträck de skulle nog bli dubbelt så roligt att smida till plåtarna då
sen vart det till att skruva undan nummerplåten eller ja skruva de vart ju å kapa skallarna
där hängde jag den blir ju nya sen när det är aktuellt att hiva på några igen
å där behövs lite kärlek sen också såg jag
å där var sista bilden äntligen
så där ligger till just för nu så ni som följer å är intresserade vet tänkte jag
å har man lite utrymme i garaget så bli hälften av inredningen att ligga på taket
Glöm ej täcka över gällarna vid framrutan, om du skall blästra ^^ kupéfläkten hatar den sanden.
tack för tipset men det var en prov blästring så jag hoppas att ingen kom in där nu för har en plan för senare blästring atack annars får jag renovera den med det är bara å bryta ihopp å komma igen isåfall ;D
hej hej igen nu har jag lite bilder att komma med på det som hänt här
har svetsat igen de senaste hålet jag började med vart skapligt får duga
inifrån sett
så har jag börjat kapat undan lite rost å skit med
kapade undan lite där för att jag ska komma åt å kapa undan mer sen
å även där kapar jag undan gammalt rost å dynga vart så depprimerad ett tag där när jag fick se hur illa de va så funderade på att bukta ut bilen å tända på skiten
men så kom de en bra låt på radion så vart jag lite uppåt istället å börja smi till en plåt
får be om ursäkt för dålig kvalitet på bilderna med
har beställt lite grejer så det ska underlätta här sen
även beställt bussningar till bakvagnen så nu blir man fattig här framöver å får leva på rost partiklarna
kapade av dem dära med för att göra dem lite kortare med
å så vart dem så länge får fäll se när det blir till att pressa ur nå bussningar å doning med det där sen