5827
Sök

Kontrollbesiktning

1 Inlägg
8 november 2014
Trådstartare
Hej.

Har en fråga angående besiktningsresultatet man får på en kontrollbesiktning. Har en äldre Opel Vectra DTI 2,2 liters diesel ifrån 2004 som inte gick igenom men inga större grejor bara en jävligt petig kontrollant big_smile

Utan det jag funderar över och undrar om står under rubriken "Övriga upplysningar" säkert dum fråga men smile

Miljökontroll mätning (EG: 8.2.2.2) Kontrollutrustning inte tillgänglig

Vad menas egentligen? är kontrollen helt enkelt inte gjord eller vadå? förstår inte.

För det är väl så att det som står under Övriga upplysningar är bara saker som är bra för mig att veta och inte avgörande för godkännande av bilen.

Det hör till saken att det va inte jag som lämnade bilen till besiktningen så jag hade ingen möjlighet att fråga. 

Hoppas lite på hjälp hittar inget på nätet så annars blir det och ringa på måndag och fråga.

Mvh Janne

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
8 november 2014
Ej mätt avgaser pga tex trasig mätare. Du vill ju inte betala en ombes för att deras utrustning är kass. Alltså sket de i mätningen och skrev ner det på protokollet. Så tolkar jag det

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

Forummoderator
26 558 Inlägg
8 november 2014
DiwraZ skrev:
Ej mätt avgaser pga tex trasig mätare. Du vill ju inte betala en ombes för att deras utrustning är kass. Alltså sket de i mätningen och skrev ner det på protokollet. Så tolkar jag det

Så tolkar jag också det som.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök