Malheus skrev:
Evildan skrev:
Vettemannen skrev:
Nu vet jag också att sprit = etanol men nu undrar jag vad han menar med hela meningen.
/Benny
Jag misstänker att Amanda menar att hennes Ford Focus har lämnat in och det är troligtvis fel på bränslepumpen eller insprutningen (
pga att hon som student dricker för mycket sprit?)
TS (Amanda) kika åt det asiatiska hållet, Honda, Toyota, Mazda, KIA, Hyundai, då får du ett i regel billigt bilägare, billigare än att åk "gammvolvo" med högre förbrukning, skatt, servicekostnader osv än vad en Asiat i regel kostar.
Då Ford varit snåla med filter intervallen så har spridarna tagit stryk, faktum är att hela bryggan ink. alla 4 spridare kostar ca 1500 kr.

(I alla fall till Mondeo 2008>)
Haha...
jo, jag hade ju en ford ff 02 och det var väl den första generationen etanol. sen har det varit mycket snack om dålig kvalité på spriten från och till.
Men som sagt, jag funderar med på en japsare, men att hitta en som inte rasar samman i krock med en gråsparv kan vara svårt.
Jag har hittat en V40 04a, 1,8 för 40k, 17000 mil, riktigt fin och rostfri. men den kostar för mycket tycker jag dessutom är ju 1,8an Mitsubishis motor om jag inte missminner mig
Jag var och kikade och provkörde en s40 2,0 från 01, såg fin ut å bilderna, detta var hos en firma.
det står ingen rost o.s.v. skärmarna var angripna som vanligt, mycket fullagningar i lacken o.s.v. men den var inte iordninggjord som på bilden, utan de hade förnyat annonsen med automatik, då bilen varit inne hos dom en gång innan. Jag kollade servicehistoriken i boken, sista servicen saknades. Men i boken, låg en liten lapp med bilen Mcqueen bilen (från cars) och det var skrivet på kroatiska, alltså bilen var servad där och skrivet på en sådan lapp. Dessutom så kände bilsäljaren personen i fråga, och ägare på bilen stod hans fru, det visade sig att de hade köpt bilen, kört ner till kroatien till familjen och samtidigt servat bilen och sedan hade bilfiirman köpt den igen för 25000 kr (sommaren 2013 och 3000 mil senare) och nu sålde bilfirman den igen för 24900:-
så jävla oseriöst!
därför jag är noga med vad jag köper för bil och av vem!
ursäkta min urspårning men jag tyckte att det var så komiskt! inte ett rätt i annons och verklighet!