4085
Sök

Hjälp till förståelse av wastespark på m20b25

13 Inlägg
28 november 2014
Trådstartare
Hej

Nu har man kommit till moment där ett sprut skall användas, det är ett haltech platinium sport 1000.

För använda sprutet måste jag köra genom wastespark, så som jag förståt det är m20 ins tändsystem inte kompatibelt.

Undrar hur ni andra har löst detta problem, sett folk som tagit tändförstärkare och spole, tändmodul med för 6 cylindrig.

Just nu är jag ute efter vad som är mest effektivast och måste jag ställa in tändstegen för bilen skall kunna starta efteråt eller måste jag vända mig till en mappare som löser detta?

OBS: Är medveten att jag kan lösa med tändstegen med min kunskap om mappning och tändsystem är relativt låg, oavsett vilka guider så pillar jag inget utan det får en kunnig göra.

MVH

Forummoderator
10 576 Inlägg
28 november 2014
Har du redan köpt sprut? Varför inte välja ett som klarar av en 6:a om det är en 6:a du bygger?

Annars är det väl i dagens läge näst smartaste att montera COP spolar och driva dem två och två. Blanda in fördelare och jox känns som 1980 och då kan du likväl behålla originalsprutet också :-/

och till slut, du behöver med all säkerhet någon slags mappning innan du kan starta.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

13 Inlägg
29 november 2014
Trådstartare
Kom över detta sprut billigt, därav.
Därför jag lämnar över till någon som kan

13 Inlägg
1 december 2014
Trådstartare
Ingen som kan hjälpa ?

Forummoderator
10 576 Inlägg
1 december 2014
Suck...

6§ Lyftning av trådar och innehållslösa inlägg
Inlägg vars huvudsyfte är att lyfta en tråd är inte tillåtna.
Innehållslösa inlägg som ej för diskussionen framåt är inte tillåtna. Som innehållslöst inkluderas t.ex. inlägg som "+1", "word", "hehe" med mera.

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

13 Inlägg
1 december 2014
Trådstartare
Eftersom du är forummoderator, Om det är fel att lyfta en tråd hur gör man om man inte fått svar på 3 månader och vill lyfta den?
Meningslöst att starta ny tråd, då lär det finnas 100 trådar om samma scenario

Forummoderator
10 576 Inlägg
1 december 2014
Turbostein skrev:
Eftersom du är forummoderator, Om det är fel att lyfta en tråd hur gör man om man inte fått svar på 3 månader och vill lyfta den?
Meningslöst att starta ny tråd, då lär det finnas 100 trådar om samma scenario

Du kan formulera om frågan, lägga in bilder på din motor eller vad som.  Har ingen hjälpt dig på 3 månader så lär dem inte gör det efter en bump heller om du inte för in mer info.

Jag gav dig ett par saker som kan funka, men det verkar du inte bry dig om.

13 Inlägg
1 december 2014
Trådstartare
Självklart bryr jag mig om den feedbacken jag fått utav dig.
Iomed att jag är på amatör nivå om tädning hade det varit plus om man fick veta lite mer djupgående

Edit: när du säger cop  spolar antar jag VAG spolar, är de några specifika man ska ta?
Är det olika spolar till en 4 cylindrig och 6 cylindrig?
Går det att ta ifrån en Audi/bmw? Och vilken längd behöver man?
Senast redigerat av Turbostein (1 december 2014)

Sök