Blev blockerad av en medlem för ett lågt betyg!

MikeBike Omni present savant
10 december 2014 · 70 Inlägg

Jag kommenterade en bil på garaget och så här gick det.

SandriZ bil:
https://www1.garaget.org/archive/187/186193/310882/thumb_310882-3436398.jpg

MikeBike:
En till Volvo bland hundratals. Svårt att få den unik eller ens intressant. Men den ser välskött ut så den är värd 2p (Motivering till betyget 2)

för 7 dygn sedan Kommentera (1) Anmäl

Sandriz:
Dom flesta bilar finns i hundratals, även Mercedes! Alla gillar ju olika saker, så varför inte låta bli att rösta då? Jag är tjej och har gjort allt själv inklusive lackeringen. och jag måste nog ändå säga att den sticker ut ur mängden.

för 7 dygn sedan

____________________________________________________________

Och på min sida fick jag detta:

Min bil:
https://www1.garaget.org/archive/138/137418/363278/thumb_363278-3446250.jpg

Sandriz skrev:

Sticker ej ut från mängden av alla andra mercor! (Motivering till betyget 1)

för 7 dygn sedan Kommentera (2) Ta bort Anmäl

Mighty190:
https://www1.garaget.org/archive/199/198080/341215/thumb_341215-3340600.jpg

Hahaha fyffan tror du din stylade volvo sticker ut från mängden mer än denna välskötta pärla eller? )

för 7 dygn sedan Ta bort Anmäl

MikeBike:
Att någon skulle ta illa vid sig var inte meningen, man skall väl vara ärlig när man betygsätter. Aja om det skall vara en "min e bäst/coolast/mest speciell" tävling så kan jag ta den matchen, har iaf aldrig köpt en bil för att nån annan ska tycka nåt om den. Det räcker bra om jag tycker om den.

för 4 dygn sedan Ta bort

Jag ville svara på hennes svar till min kommentar med detta inlägg:
Hade du haft en Volvo sport från -54 så jo visst. Men vad vill du? Om du är tjej eller ej spelar väl ingen roll. Ska vi ge dig beröm eller tycka synd om dig, jag förstår inte vad du vill. Tror inte alla de killar som lackar bilar hela dagarna tycker det är så speciellt. Och varför skulle man bara ge höga betyg? Då blir det ju meningslöst med röstningen, men det kanske du inte förstår. Tror inte du kan ta detta för vad det är, och förväntar mig en spydig kommentar tillbaka.

Men hon blev så sårad att hon har blockerat mig. Helt otroligt att människa kan vara så rädd för en simpel diskution.

/Mikael

Senast redigerat av MikeBike (10 december 2014)

Volkswagen Caravelle "StorGulis" (1990)
baltis
10 december 2014 · 1 948 Inlägg

hahaha att du orkar... (fast jag kanske inte ska säga något jag tog mig ju tiden att läsa detta...)

Fast kan tycka att sätta en 2/5 på den bilen (nu är bilden liten så ser inte så bra) är lite lågt... och sen komma med en dryg kommentar som "en till volvo bland hundratals..." det är ju bara barnsligt...
Vad gör du ens inne på hennes sida och tittar på bilen för? (volvos finns det ju 100tals av... varför titta på dom)
Och varför ens rösta och lägga tid på att skriva en motivering? big_smile


Däremot håller jag med henne... min uppfattning om garaget är att det är mer till för lite "hottade" bilar inte gamla originalar, dom hör hemma någon annanstans big_smile
(Nu har jag absoult inget emot gamla veteranare gillar dom skarpt men borde finnas något annat forum för dom?)

Och varför tror du hon har blockat dig? Vem orkar diskutera med någon som själv tar illa upp av ett lågt betyg men sen säger sig inte göra det? big_smile

Sist men inte minst, HUR ORKAR DU BRY DIG? (och hur FAN orkar JAG bry mig) big_smile

Mew
10 december 2014 · 2 162 Inlägg

En helt ärlig fråga utan någon dold mening: Vad är det du vill ha ut av den här tråden?

baltis skrev:
(och hur FAN orkar JAG bry mig) big_smile

Klockan är 3 på natten. Där har du svaret. tongue

MikeBike Omni present savant
10 december 2014 · 70 Inlägg

Ok, objektivitet är sälsynt.

Baltis:
ja, du ställer frågor, så självfallet svarar jag så gått jag kan.
Betygsatte och kommenterade gjorde jag för att det står tydligt i hennes pres att man inte skall glömma det. Och jag gör det inte för att vara snäll, utan är ärlig. Några dryga kommenterar har jag inte heller skrivit, ärlighet var det ända jag tänkte på. Skulle nog säga att just det inte är barnsligt, utan ganska vuxet.

Jag kollar på alla sorters bilar, även Volvos, de kan vara otroligt fina, men det krävs mer för att sticka ut från mängden.

Jag har flera olika bilar här, och anser väl att det är kul med annat än hottade bilar. Men det kanske är så att veteraner, offroad mfl kanske borde vara någon annanstans. Tråkigt tycker jag, tror många håller med mig.

Jag har inte tagit illa upp av hennes betygsättning. Men det får ju än att undra hur hon tänker. Det hon skrev i sin motivering är ju inte sant.

Mew:
Jag hoppades väl att hon skulle svara här kanske. Men det blir nog inte så. Alla är inte lika bra på att motivera sina utalanden.

Jag vet bara att jag aldrig skulle blockera någon för nåt så litet som ett lågt betyg, eller hur dryg man än kunde uppfatta motiveringen.

/Mikael

Senast redigerat av MikeBike (10 december 2014)

Volkswagen Caravelle "StorGulis" (1990)
Mack Forum- och sitemoderator
10 december 2014 · 26 155 Inlägg

Men herregud..vilken tråd.

Vad är det vi ska diskutera egentligen? Att du ger en odräglig kommentar, samt ett - i förmodligen mångas tycke för lågt betyg - och sedan blir biten tillbaka och inte tål det?

En etta eller tvåa ger man till bilar som är opersonliga dussinbilar som man helt enkelt undrar om varför den ens ligger uppe - till exempel en Volvo 745 på plåtfälgar och det klassiska "hänget" bak.
I din värld som verkar gilla Mercedes så kan du väl i stället tänka dig en..tjae..vad heter dom..Mercedes W123 på plåtfälgar?
Bara för lite perspektiv..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
burnin_rubber
10 december 2014 · 220 Inlägg

Va fasen ger er nu.
Garaget börjar fanimig likna riksdagen där man inte får yppa ordet SD. Snart ska vi väl döpa om SD korten också till något mer passande.
VARFÖR ska man riskera att få sig själv anmäld för att man säger sin mening?
Kan inte folk ta kommentarerna om sin bil ska man inte lägga ut den till allmän beskådan heller.
I Sverige har vi yttrandefrihet med allt vad det innebär,det borde det råda här på gorg också kan man tycka.

LocKtar Herr
10 december 2014 · 1 722 Inlägg

Jag håller med mikebike, hon blev arg för han röstade ett lågt betyg, sen blockade hon honom pga det. Det är ju ett jättekonstigt beteende. Alla tycker olika.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
it_mutt Avstängd
10 december 2014 · 10 388 Inlägg

burnin_rubber skrev:
Va fasen ger er nu.
Garaget börjar fanimig likna riksdagen där man inte får yppa ordet SD. Snart ska vi väl döpa om SD korten också till något mer passande.
VARFÖR ska man riskera att få sig själv anmäld för att man säger sin mening?
Kan inte folk ta kommentarerna om sin bil ska man inte lägga ut den till allmän beskådan heller.
I Sverige har vi yttrandefrihet med allt vad det innebär,det borde det råda här på gorg också kan man tycka.

Visst har vi yttrandefrihet i det "riktiga" Sverige, men nu är du på ett forum, du har ingen rättighet att ens vara här, och saknar därför yttrandefrihet. Det är upp till moderatorer och andra att avgöra vad du får säga här (och överallt annars på nätet) eller om du ens får vara på sidan.

Inget konstigt alls med det, det ingår som en del i att hålla ordning på forumen.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
10 december 2014 · 2 390 Inlägg

Att man kan ge låg betyg knappen finns ju där av en anledning, och man ska inte bara behöva rösta lågt på gamla 745:or eller liknande. Tycker man inte bilen är jätteintressant eller inte speciellt snygg eller liknande så lägger man en låg röst, det är väl därför röstsystemet finns. Och säga att denna sida är för "Hottade" bilar var det värsta ja har hört, detta är en community för motorentusiaster då ska väl varken märke/modell eller "hottad" eller "ohottad" har någon betydelse. Tack och hej från mig

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
burnin_rubber
10 december 2014 · 220 Inlägg

it_mutt:
Allvarligt är du polis i riktiga livet också eller?
Vaddå att jag inte ens har rätt att vara här...vad e det för larv.
OM nu det finns en funktion för att rösta i skala 1-5 så ska man la fan inte bli påhoppad för att man röstar lågt?
Då kan man ju ta bort röstfunktionen? Men då tappar ju gorg lite av sin charm.
Sedan att man inte ska ha gamla bilar på garaget..va?!? LARVIGT VÄRRE.
Alla gillar inte fast n furious bilar eller överstylade Volvos eller Saabar eller vad det nu kan vara.
Detta är ett forum för bilintresserade utan tvång på någon inriktning..
Då skall man ju kunna visa upp sina bilar oavsett ålder och skick anser jag.
Rösta kan folket göra och därför måste det finnas skala 1-5 där den inbitne rockabillypersonen kommer rösta 1:a eller 2:a på en asball och tokläcker Volvo S60R med 600hk under huven.Medans Volvo älskaren röstar 5+.
Man måste ju förstå att vi alla är olika men att vi har ett liknande intresse då det handlar om motorfordon i detta fall bilar.
Jag fick lära mig en fras en gång i tiden som håller än:ALLA LIKA ALLA OLIKA

Alla gillar inte samma saker därav att man röstar även i verkliga livet.

Tuffhaggman
10 december 2014 · 864 Inlägg

burnin_rubber skrev:
Va fasen ger er nu.
Garaget börjar fanimig likna riksdagen där man inte får yppa ordet SD. Snart ska vi väl döpa om SD korten också till något mer passande.
VARFÖR ska man riskera att få sig själv anmäld för att man säger sin mening?
Kan inte folk ta kommentarerna om sin bil ska man inte lägga ut den till allmän beskådan heller.
I Sverige har vi yttrandefrihet med allt vad det innebär,det borde det råda här på gorg också kan man tycka.

Yttrandefrihet handlar alltid om förhållandet mellan staten och individen, inte om förhållandet mellan olika individer.

Yttrandefrihet innebär inte att man utan konsekvenser kan uttrycka vad som helst var som helst. Diskussionsforum regleras alltså inte av yttrandefrihetslagen.

Här kan du läsa mer om ämnet så slipper du använda ordet fel fortsättningsvis.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Yttrandefrihet

//Tuffhaggman

Senast redigerat av Tuffhaggman (10 december 2014)

it_mutt Avstängd
10 december 2014 · 10 388 Inlägg

burnin_rubber skrev:
it_mutt:
Allvarligt är du polis i riktiga livet också eller?
Vaddå att jag inte ens har rätt att vara här...vad e det för larv.
OM nu det finns en funktion för att rösta i skala 1-5 så ska man la fan inte bli påhoppad för att man röstar lågt?
Då kan man ju ta bort röstfunktionen? Men då tappar ju gorg lite av sin charm.
Sedan att man inte ska ha gamla bilar på garaget..va?!? LARVIGT VÄRRE.
Alla gillar inte fast n furious bilar eller överstylade Volvos eller Saabar eller vad det nu kan vara.
Detta är ett forum för bilintresserade utan tvång på någon inriktning..
Då skall man ju kunna visa upp sina bilar oavsett ålder och skick anser jag.
Rösta kan folket göra och därför måste det finnas skala 1-5 där den inbitne rockabillypersonen kommer rösta 1:a eller 2:a på en asball och tokläcker Volvo S60R med 600hk under huven.Medans Volvo älskaren röstar 5+.
Man måste ju förstå att vi alla är olika men att vi har ett liknande intresse då det handlar om motorfordon i detta fall bilar.
Jag fick lära mig en fras en gång i tiden som håller än:ALLA LIKA ALLA OLIKA

Alla gillar inte samma saker därav att man röstar även i verkliga livet.

Du har inte en automatisk -rätt- att vara på garaget.org nej. Vad skulle ge dig den rätten? Det är -helt- upp till den person som driver en sida, att begränsa tillgången till den sidan, för vem som helst, av vilken anledning som helst och den som inte får tillgång till en specifik sida, har inget att säga till om det.

Med andra ord; garaget.org's "ägare" (vi säger att det är en som äger och driver sidan/forumet för att göra det enkelt) kan när som helst, hur som helst, plocka bort ditt konto från sidan och blocka din IP-adress. Enbart för att personen känner för det. Och du får helt enkelt finna dig i det.



Sen har jag inte sagt något alls om att du inte fick rösta precis hur du vill, jag har inte heller sagt något om huruvida här ska få vara vilka bilar som helst eller inte. Det jag däremot sa var att yttrandefrihet finns inte på nätet, då en hemsideägare/serverägare inte har någon skyldighet att låta dig vara på hemsidan/servern/forumet/we alls. Alltså är det inte en rättighet att vara här på gorg.

- - Edit - -

Om jag är polis? Nej, kriminolog med sociologbotten om du nu prompt vill veta. Sen har det inget med "polisande" att göra att påpeka att du inte har någon "automatisk rätt" att vara på gorg.

Senast redigerat av it_mutt (10 december 2014)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
_Blue_Speed_ Ljuva 90-tal
10 december 2014 · 1 128 Inlägg

Att det finns otroligt mycket pajasar på Garaget är ingen nyhet, det har man blivit medveten om efter 7 år på denna sida. MikeBike du tillhör en av dom, varför ens lägga en sån kommentar?

Förövrigt är "it_mutt" den självutnämnde polisen på denna sida.

Nöjeskör närproducerat
Evildan
10 december 2014 ·

_Blue_Speed_ skrev:
Att det finns otroligt mycket pajasar på Garaget är ingen nyhet, det har man blivit medveten om efter 7 år på denna sida. MikeBike du tillhör en av dom, varför ens lägga en sån kommentar?

Förövrigt är "it_mutt" den självutnämnde polisen på denna sida.

BS, nu är du ute på jävligt hal is förmodligen även tunn sådan.

Dirtymike
10 december 2014 · 1 532 Inlägg

Kan man inte ta att nån röstar en 2a och säger sin motivering ska man nog gå o grina i ett hörn tror jag.

Jeep J20 (1978)
Cobraa
10 december 2014 · 47 Inlägg

Evildan skrev:

_Blue_Speed_ skrev:
Att det finns otroligt mycket pajasar på Garaget är ingen nyhet, det har man blivit medveten om efter 7 år på denna sida. MikeBike du tillhör en av dom, varför ens lägga en sån kommentar?

Förövrigt är "it_mutt" den självutnämnde polisen på denna sida.

BS, nu är du ute på jävligt hal is förmodligen även tunn sådan.

Jag håller med _Blue_Speed_, MikeBike verkar vara en riktig jävla douchebag.

nixon89 klabbarpan
10 december 2014 · 3 041 Inlägg

Och poängen med denna tråden var?

Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Muttley
10 december 2014 ·

De finns nog 2 alternativ i denna tråden.

1. Trådskaparen är under 18.
2. Trådskaparen är påverkad av något.

3. Tråden borde låsas.
4. De finns andra trådar

5. Håller folk på med röstning fortfarande?

Ja jag ljög, de fanns fler punkter.

Ibanezman Skåning
10 december 2014 · 739 Inlägg

nixon89 skrev:
Och poängen med denna tråden var?

Att det finns gott om folk som fortfarande leker i sandlådenivå big_smile

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang