2222
Sök

VW Caddy -06. Bruksskåpet börjar spåra ur..

Min tänkta slit och släng bil, en Volkswagen Caddy 1.9TDI från 2006 spårade så smått ur redan efter några veckor. Man lär ju trivas med bilen :)

597 309 Visningar
Uppdaterades senast 19 november 2018
141 Inlägg
18 oktober 2015
Hur går det med bilen, blir det lugnt under vinter eller gör du nåt med den då??

Happines is a choise!

463 Inlägg
19 oktober 2015
Trådstartare
Saneringa skrev:
Hur går det med bilen, blir det lugnt under vinter eller gör du nåt med den då??

Har full fart på däckfirman nu, men efter årsskiftet ska bilen in på hellack. Kommer bli lite modifieringar till då smile
Fram till dess kommer det dock inte ske så jättemycket. Letar efter en Touran instrumentbräda, hittar jag en sån kommer de ske tidigare och letar även framstöt från Golf 6//7 GTI.

Näst på tur blir dock en liten film, håller på med den nu smile

// John Fahlström | JF Motor
Instagram: johnsgarage82

141 Inlägg
19 oktober 2015
Kul att du fortsätter med bilen i alla fall!

Hur blir passformen med Golf 6/7, dom skiljer ju sig lite från Touran/Caddy gissar jag på??

Har börjat skissa på en ny Caddy så fort en annan bil på firman rasar och min nuvarande kan få gå vidare.

Rolig arbetsbil som det går att göra en del med privat för vettiga pengar!

Happines is a choise!

463 Inlägg
19 oktober 2015
Trådstartare
Saneringa skrev:
Kul att du fortsätter med bilen i alla fall!

Hur blir passformen med Golf 6/7, dom skiljer ju sig lite från Touran/Caddy gissar jag på??

Har börjat skissa på en ny Caddy så fort en annan bil på firman rasar och min nuvarande kan få gå vidare.

Rolig arbetsbil som det går att göra en del med privat för vettiga pengar!

Formen är snarlik, men de kommer krävas lite plastning/plastsvetsning för att para ihop med en Caddy framstöt, men de går 😊

så äre!
872 Inlägg
20 oktober 2015
Go big or go home big_smile skaffa dig direkt en golf 7 R framstöt wink den är ändå den snygaste bland golf frontar stt välja smile

Min projekttråd!
Sponsorer sökes! ;)
Garageplats i södra Stockholm sökes! :)
Eat/Sleep/Volkswagen

9 Inlägg
20 oktober 2015
Snyggt bygge! Kul projekttråd med smile

463 Inlägg
20 oktober 2015
Trådstartare
SpendeX skrev:
Go big or go home big_smile skaffa dig direkt en golf 7 R framstöt wink den är ändå den snygaste bland golf frontar stt välja smile

Golf 7 R skulle också funka. Vi får se vad jag kommer över 😊

nizzet skrev:
Snyggt bygge! Kul projekttråd med smile

Tack! Kul att du gillar projektet 😊

Wheel whore
215 Inlägg
463 Inlägg
18 december 2015
Trådstartare
Tompa skrev:
Ser klar insperation av R.A.D här smile.Jag gillar det.

Ja, jag har sett deras byggen 😊
Nog har dom inspirerat allt 😊

141 Inlägg
20 december 2015
Jonta skrev:
Tompa skrev:

Vad är detta för byggen?? Aldrig hört talas om innan...

Sorry för trådkapning!

Happines is a choise!

463 Inlägg
20 december 2015
Trådstartare
Tompa skrev:
Har lite frågor till dig.

Bara fråga på 😊

Saneringa skrev:
Jonta skrev:
Tompa skrev:

Vad är detta för byggen?? Aldrig hört talas om innan...

Sorry för trådkapning!

Ett engelskt företag (tror jag) som håller på med diverse custombyggen. De har bland annat byggd om sina firmabilar som är Caddys 😊

463 Inlägg
20 december 2015
Trådstartare
Va ett tag sedan de skedde någon uppdatering nu, och de är av den enkla anledningen att de inte skett så mycket, har bara jobbat en massa 😊

Men nu efter årsskiftet är de iallafall dags för hellack, och då kommer de även ske lite ytterligare ändringar. Så uppdateringarna lär nog börja igen nu i början av året.

Men kan ju nu iallafall avslöja den nya fronten för sommaren. Har köpt en till Caddy stötfångare som ska paras ihop med en golf GTI. Om jag nu lyckas med det 😊

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/508/508-e4fefea85fcfc5924e49a3b8c9fc91b8_large.jpg

Bjuder på en bild på bilen som den ser ut idag, en skitig bruksbil rullandes på 17" Audi A3 S-line fälgar 😊
https://www1.garaget.org/gallery/images/1/508/508-32c6f7848f5888f5ccf8e0b9c3c6d919_large.jpg
Senast redigerat av Jonta (20 december 2015)

så äre!
872 Inlägg
20 december 2015
Kommer bli tokläckert med gti front på caddyn! wink blir nästan som carrera cup fast facelift wink

Min projekttråd!
Sponsorer sökes! ;)
Garageplats i södra Stockholm sökes! :)
Eat/Sleep/Volkswagen

445 Inlägg
20 december 2015
Blir grymt med den fronten! Vad blir det för färg på den?

397 Inlägg
20 december 2015
Jonta skrev:
Va ett tag sedan de skedde någon uppdatering nu, och de är av den enkla anledningen att de inte skett så mycket, har bara jobbat en massa 😊

Men nu efter årsskiftet är de iallafall dags för hellack, och då kommer de även ske lite ytterligare ändringar. Så uppdateringarna lär nog börja igen nu i början av året.

Men kan ju nu iallafall avslöja den nya fronten för sommaren. Har köpt en till Caddy stötfångare som ska paras ihop med en golf GTI. Om jag nu lyckas med det 😊

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

Bjuder på en bild på bilen som den ser ut idag, en skitig bruksbil rullandes på 17" Audi A3 S-line fälgar 😊

Grymm fälgar joonta wink

463 Inlägg
20 december 2015
Trådstartare
SpendeX skrev:
Kommer bli tokläckert med gti front på caddyn! wink blir nästan som carrera cup fast facelift wink

En modern form av Carerra cup kanske 😜
Fast de är ju egentligen bara en liten läpp på, för mig blir de ju en helt annan stötfångare 😊

Montecarlo skrev:
Blir grymt med den fronten! Vad blir det för färg på den?

Tror de kommer bli bra 😊 Bilen blir fortsatt vit 😊

sylen skrev:
Jonta skrev:

Grymm fälgar joonta wink

Skulle nog se bättre ut mörka, fast jag han ju inte lacka dom 😊

141 Inlägg
22 december 2015
Kollade på R.A.D-bilarna och hämtar du inspiration därifrån blir det riktigt snyggt.

Sprang på en GTI och kunde få se den i verkligheten första gången på länge och det blir nog lite pyssel att få ihop det men kommer bli grymt läckert!

Happines is a choise!

463 Inlägg
25 december 2015
Trådstartare
Saneringa skrev:
Kollade på R.A.D-bilarna och hämtar du inspiration därifrån blir det riktigt snyggt.

Sprang på en GTI och kunde få se den i verkligheten första gången på länge och det blir nog lite pyssel att få ihop det men kommer bli grymt läckert!

Blir ingen exakt kopia av deras bilar, men lite idéer har man ju fått. Bland annat just det där att bygga till facelift och GTI front är en av dom, men jag försöker gå min egen väg. Vill bland annat att min ska se så fabriksbyggd och diskret ut som möjligt, fast fortfarande snygg. Svår kombo 😊  Kommer bli lite pyssel med GTI front men de ska gå 😊

141 Inlägg
25 december 2015
Jo, bygga kopia på andras bilar är inte någon hit. Vill man ha en egen stil får man plocka inspiration lite här och där och göra det till en bra helhet själv.

Dessutom får inte bruksvärdet minska då det ju är/var(?) en arbetsbil och samtidigt vara en reklampelare för företaget utan att ge sken av att man tar för mycket betalt!

Det är mycket man måste tänka på! big_smile

Happines is a choise!

Sök