6049
Sök

Blästra eller köpa nya länkarmar till Volvo 740

627 Inlägg
10 januari 2015
Trådstartare
Hej jag ska byta stabilisatorstagen på båda sidor fram men länkarmarna behöver lite kärlek med. Ska jag köpa nya länkarmar på skruvat.se eller blästra och måla för det är väl gjort i gjutjärn och det håller ju bra?

Länkarmen smile

http://www.skruvat.se/Lankarm-P10571.aspx
Senast redigerat av volvo-93 (10 januari 2015)

613 Inlägg
10 januari 2015
jag renoverade min framvagn i höstas och den bilen har gått 32k mil året om sen 1992 jag blästrade rostgrundade och lackade. 
Elda ur bussningarna knacka loss den rosten du kan och blästra sedan jag lämnade iväg till en firma som blästrar då brukar det bli bra se till att rostgrunda ordentligt och sen en tålig lack/färg över det

627 Inlägg
10 januari 2015
Trådstartare
Vilken grundfärg ska jag använda och vilken färg efter det? smile

613 Inlägg
11 januari 2015
jag sa till blästraren att han skulle skicka med rostgrund så det vet jag inte vad det var riktigt.
Blandades och las på med spruta 2-3 lager sen lackade jag med vanlig svart färg 3-4 lager också med spruta sen efter montering penslade jag de ställen färgen hade gnagts av lite vid monteringen.
Lät det sitta 2 veckor sen sprutade jag på rostskyddsmassa det borde hålla ^^ 

fråga den blästerfirman du lämnar in sakerna på om rostskyddsfärg de borde kunna skicka med det lilla du behöver i en glasburk antingen för pensling eller sprutning

Lycka till Mvh

Sök