Deception skrev:
Liten uppdatering:
Det är inte helt bra med laddtrycket än.
Men det verkar variera. Ibland är det som det ska och ibland går det skit.
Det kan ju bara vara något glapp men..
Hur som så har jag nu beställt en N80 och en N75 ventil. Lika bra att byta båda så har man uteslutit det och man vet med säkerhet att det är fräscha grejer i bilen.
Funkar det fortfarande inte som det ska efter det så ser jag ett par möjliga orsaker:
Min nya dumpventil är paj (Extremt osannolikt då den typen av dump i princip aldrig gått sönder)
Spricka i turbon på utloppssidan eller en packning (Känns osannolikt då den ibland går som den ska och inte ryker el. liknande.
Jag har missat en läcka någonstans (Detta kan dock stämma, dessutom är ju en slang halvdan och ska bytas)
Luftmassemätaren har kastat in handduken (Kan ge dessa problem men inte jättevanligt att den pajar efter drygt 4000 mil).
Så, jag börjar med att byta dessa ventiler, byter slangen som är kass och efterdrar alla slangklämmor samt kollar efter synliga läckor.
Om den fortfarande krånglar så byter jag luftmassemätaren. Funkar inte det så ger jag upp och lämnar in bilen till någon som kan mer än mig.