Okej, en miniuppdatering:
Snackade med brorsan idag så imorgon eftermiddag får jag i alla fall låna verkstaden, inklusive lyften, äntligen!
Då ska jag börja med att få fast slangen på turbons utblås och ta en provtur. Om det inte blir bra så byter jag N75-ventilen. Om det finns tid ska jag även montera min slang från forge mellan trottelrör och insug. Då är det silikon hela vägen från luftfiltret och allt gammalt äckligt gummi är borta

Sen är det bara hoppas att det blir bra. Just nu visar min biltema-mätare 0,6 bar men den visar nog lite tokigt. Torque-appen med OBD säger som mest 0,9, dock är laddet väldigt instabilt och fladdrar ibland, vilket i mina ögon verkar bero på just en läcka eller laddreglerventilen. Det känns iaf rimligt att det kan vara något av det.
Jag inbillar mig också att bilen går lite surt, vilket skulle kunna vara fallet om laddet läcker, då det är redan uppmätt luft som läcker ut.
Bytet av N80-ventilen gjorde ingen större skillnad alls, så förmodligen var den hel, men den var inte dyr och nu vet jag att den är hel i alla fall.
Sen vet jag inte vad ni tycker..
Jag gör ibland rätt onödiga inlägg i tråden, lite som det här.. Jag hade kunnat vänta med att skriva till imorgon istället.
Stör det er läsare så säg gärna till. Jag brinner för min bil, trots att den i mångas ögon "Bara är en Seat".. Så ibland kan snacket dra iväg..