God kväll!
Ikväll har jag fått ordning på bilen, äntligen!
Och, biltemas laddtrycksmätare är skit. Mer om det senare.
Det blev inte så mycket bilder då jag bara ville hinna klart innan det blev allt för sent.
En flygande Seat! Här är min huvudsakliga meckarplats, när jag får låna den.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-221e948d39ac21916c3e6f4ba355de88.jpg]()
Jag kollade anslutningen mot turbon och hittade felet.
Silikonröret som CTS skickar med sitt utloppsrör har aningen fel vinkel. Det gör att om du sätter dit det som det ska, sen drar åt klämman, så flyttar det på sig så att klämman på ovansidan nästan helt glider av slangen, och det ser du inte när du ligger under och skruvar.
Jag löste det så att jag tog loss allt mellan turbon och ICn, sedan började jag vid turbon och såg till att allt satt rakt och som berget. Då kunde jag passa på att göra rent tryckrör m.m. på en gång.
Tog en provtur och allt var kalas igen! Nästan. Jag hörde fortfarande något men bilen gick kolossalt bättre.
Sedan bytte jag slangen mellan trottelrör och insug till ett i silikon från Forge. Det har legat hemma i ett halvår men har aldrig haft tid, lust eller möjlighet att byta det för än nu. Jag rekommenderar absolut ingen att byta det om man inte måste.. Eftersom jag har en tjockare IC var det otroligt trångt att ens röra trottelröret trots att det var löst.
Här var det trångt!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-4f69acad8d0d8bb1a35cf582d57ec55e.jpg]()
Men till slut kom det på plats!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-ae053e2fc62659d9260fd7d8f73a3645.jpg]()
Efter allt var gjort tog jag en provsväng med Torque-appen.
Tidigare idag laddade bilen som mest 0,6 och då körde jag livet ur den...
Nu laddar den som minst 0,9 och den peakar på 1,1 vilket ändå får anses acceptabelt. Den ska ladda 1,2 max egentligen men sen är det ju så mycket annat som spelar in också.
Dessutom märkte jag att bilen lät helt annorlunda nu. Svårt att beskriva men med allt åtgärdat kom allt vrid tillbaka och bilen gick tystare, men dumpljudet blev avsevärt skönare och högre såklart

Biltemas elektroniska laddtrycksmätare står fortfarande och skakar på 0,5 vid full gas.. Så den är keff. SKa riva ut skiten och bara köra med torque istället tror jag.
Jippi! Nu är bilen kul igen!