Låst in bilnycklarna v70!

MaxxeT
15 januari 2015 · 243 Inlägg

Hejsan!!

Behöver snabba tips och trix har googlat sate men hittar ingen vettig lösning på hur man bryter sig in i v70..
höger framdörr var inte ordentligt stängt så fick ner snöre och surrade enkelt runt pinnen och drog upp men fick med mig hela pinnen samt är bilen fortfarande låst?...

Någon som vet hur man bryter sig in i v70 utan o förstöra allt för mycket?..

Ingen lust o knacka rutan!

Mvh Max

zemet
15 januari 2015 · 4 040 Inlägg

När jag råkade låsa in nycklarna i en saab så fixade bärgaren det enkelt. Finns på bla SWEDOL en "gummipåse" som du trycker in i springan på framdörren och sedan pumpar upp lagom mycket tills att du kan öppna dörren med en bit ståltråd. Testa öppna handtaget istället? Då brukar ju hela bilen öppna sig.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Dotzie
15 januari 2015 · 485 Inlägg

Jobbigt läge smile....ett annat alternativ är att beställa en ny nyckel och invänta den isåfall om du har bilen parkerad på ett ställe där du är säker på att ingen stjäl den under tiden?

Det gjorde någon med min bmw 318 neutral...det gick bra men det var många dagar med nervös känsla i magen innan jag hittade den( kolla mitt projekt)

My car Brings Me Women
zleepy Trucker
15 januari 2015 · 1 392 Inlägg

V70 låses elektroniskt innefrån, så även om du drar upp på pinnen eller handtaget så händer ingenting, det du måste göra är att låsa upp bilen med en larmdosa eller nyckel.. Hände mig med en gång, stod på jobbet och bilen låstes med nycklarna i, fick knäcka en bakruta, så jag kom åt och kunde låsa upp..

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Mack855
15 januari 2015 · 1 354 Inlägg

Fan att morfar inte bor nära mig.. Gammal bärgare som kan dedär.. Men en bärgare kan enkelt få upp den om du inte får någon vettig lösning

MaxxeT
16 januari 2015 · 243 Inlägg

Har löst det hela, bände som satan och de hjälpte ju knappast att varken öppna i handtaget eller "pinnen".
Men tog en bit ståltråd och gjorde som en krok och fiskade, fick dem ända till passagerarsätet så tog jag en pinne och tröck unlock! big_smile
Annars är biljäveln inbrottssäker :S

zleepy Trucker
16 januari 2015 · 1 392 Inlägg

MaxxeT skrev:
Har löst det hela, bände som satan och de hjälpte ju knappast att varken öppna i handtaget eller "pinnen".
Men tog en bit ståltråd och gjorde som en krok och fiskade, fick dem ända till passagerarsätet så tog jag en pinne och tröck unlock! big_smile
Annars är biljäveln inbrottssäker :S

Fortfarande som jag skrev ovanför, bilen låser dörrarna elektroniskt vid pålarmning.. 
Om du sätter dig i bilen och larmar på och väntar 20-30sekunder
så kommer du höra hur bilen låses, och då kan du varken öppna med dörrhandtag eller låspinne innefrån, det är ett stöldskydd..

Därför man får låsa upp den med reservnyckel eller larmdosa..

smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang