2959
Sök

Scorpio Cosworth TPS

54 Inlägg
18 januari 2015
Trådstartare
Hej håller på lagar en Ford Sierra is bil som har en Scorpio Cosworth 24v v6 i sig den vill inte gå på tomgången och dör hela tiden... den går bra på lite höger vara men dör så fort man släpper gasen eller går ner i vara

Jag märkte att den inte sitter någon TPS = Throttle Position Sensor = spjällhus position sensor... så tror det är stora boven i problemet
det är inte något snyggt jobb med el dragningen och vakuum osv det har gjort när det montera i den här roliga motorn i bilen så kan vara mycket som spökar

Jag får inte något utslag på varvräknaren, så kan vara Varvtals/Tändläges/Sopa givare som dummar sig också eller så är inte varvräknaren in kopplad... hmm har läst mig till att den är boven för många och styr både soppa och tändning när den känner av varvtalet på vevaxel vid remmarna

Så det jag tror behöver hjälp med mest är hitta vad det för del numer på en TPS på en Scorpio Cosworth 24v v6 motor så jag kan köpa en ny åt han som äger bilen

Det är en sådan här motor som sitter i Sierran jag skruva med länk till wikipedia under
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c … V6_24v.jpg
Den ser ut så i alla fall så är 99% säker på att den kommer från en Scorpio Cosworth

Har skrivet till flera ägare av Scorpio Cosworth här på garaget men ingen av dom har hunnit svara en, och även fråga på fordclubsweden.se
Något mer forum ni kan tipsa om häls svenskt, kan inte stava alls på engelska efter som jag är dyslektiker men kan läsa engelska lika bra som svenska. Så svenska Ford forum helst.

Tack på förhand

Edit laga länken och rätta en ska jag skrivet fel ang varvtals givare
Senast redigerat av McNolton (18 januari 2015)

Sök