2680
Sök

Fiat brava 1.2 -99 stendöd

3 Inlägg
18 januari 2015
Trådstartare
Hej,
Igår när jag höll på att byta topplockspackning på en Fiat, skulle min far och jag rulla ut den ut garaget över natten, så för att få upp rutorna i bilen lade jag på startkablar från det urplockade batteriet, jag lämnade alla kontakter utdragna som jag kopplat ur i motorrummet, det gick att köra rutorna ungefär 10 sekunder, sen dog hela bilen, och ingenting funkar mer, vi bytte batteri, men fortfarande samma problem, inget händer när man vrider tändningen. Inga lampor, ingenting. Har någon en idé om vad felet kan vara?

6 691 Inlägg
18 januari 2015
Eftersom ni lät kablarna hänga fritt i motorutrymmet kan något att orsakat en kortslutning.

Gå igenom säkringarna och skydda kablaget.

De/Dem

3 Inlägg
18 januari 2015
Trådstartare
Alla kablar var kontakter, så de kan inte ha jordat någonstans, då alla pins är inne i skyddshöljet. Jag har nu pluggat tillbaka alla kontakter, men fortfarande inget. Däremot pissade det ju en del bensin ut då slangen var borttagen och far min vred på tändningen. Finns det någon form av fuel leak protection som gör att tändlåset sätts ur spel?

6 691 Inlägg
18 januari 2015
Kan finnas, brukar finnas omkring förarområdet då, vid pedalerna eller under stolen.
Borde sitta en huvudsäkring på pluskabeln.

De/Dem

Sök