Automat fråga ang Audi a8 4.2 01

Moonfury UNDERGROUND
19 januari 2015 · 649 Inlägg

Hej alla glada!

Har en Audi a8 4.2 årsm 01 med automatlåde problem. Det som händer är att när man kör bilen går den in i felsäker läge" alla lampor för växelvisaren lyser rött och bilen går på tredje växel bara.

det som jag märker är att den slår mellan 1and till 2 an och att den int ekan bestämma sig vilken växel som ska i så den slirar och går in i nödläge när man gasar på 2an som bilen lock upp inte håller växeln.

Startar man om bilen så går den normalt igen men samma problem återupprepas när man accelererar. Det går bra att köra den på 1an 3, 4 och 5ans växel utan problem. det uppstår bara på 2 ans växel verkar det som. Inga felkoder eller liknande kan jag läsa av då jag ej har möjligheter

men kör man försiktigt mellan växlarna så går den också normal igenom alla växlar . som sagt händer när man belastar den på 2 ans växel och det är värre när den är kall känns det som.

Senast redigerat av Moonfury (19 januari 2015)

Saab 9-3 Aero 2.8 "Blackpearl" (2008)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
19 januari 2015 · 17 380 Inlägg

Börja med och byta växellådsolja innan du lämnar för felsökning.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Nordixx
22 januari 2015 ·

Som jag skrivit innan till dig. Byt olja och filter. Köp dubbel uppsats olja och skölj ordenligt !! Byt filter också

marcus80 Sir
23 januari 2015 · 935 Inlägg

http://www.audipages.com/Tech_Articles/ … icing.html

Där står det hur du ska göra. Jag lämnade in min, för mycket bök med temperaturer och sånt.

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
Moonfury UNDERGROUND
23 januari 2015 · 649 Inlägg

marcus80 skrev:
http://www.audipages.com/Tech_Articles/auto_transmission/autotranservicing.html

Där står det hur du ska göra. Jag lämnade in min, för mycket bök med temperaturer och sånt.

ok så det kan eventuellt då handla om en injustering fråga eller mindre åtgärd?

Saab 9-3 Aero 2.8 "Blackpearl" (2008)
Nordixx
24 januari 2015 ·

du kommer att lyckas själv om du inte är helt tappad smile ha inte brått bara !

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang