Det var ett tag sedan som jag uppdaterade projekttråden,men det händer lite hela tiden. Karossen är nu helt färdigsvetsad.Underredet är genomgånget dvs underredsmassan är bortskrapad på misstänkta ställen och all ytrost är blästrad .Bilen är nu 100% rostfri. På bilderna är bilen på grönbete för att dammsugas/renblåsas från blästersand på både utsida insida och även i balkar. Det som kommer härnäst är slipning/spackling av skärm kanter och bakstyckets skarvar samt koffert och motorrum. Bakaxeln ska monteras tillbaka så bilen kommer ner på normal höjd och att även kunna transporteras till lack. Jag kommer att framöver att uppdatera när det finns något intressant att delge er,(synd att tråka ut er med bilder som inte säger så mycket).Det blir ju roligare sen när bilen väl är lackerad. Trevlig sommar och krama om varandra i trafiken ,MVH Aronson
För min del får du gärna uppdatera med bilder när som, oavsett om det är "stora" förändringar eller steg eller mindre detaljer. Är trots allt det som gör helheten!
Härligt, ska bli roligt att se den efter lack! Måste kännas skoj att snart få börja montera delat på den istället för allt underarbete som man i slutändan oftast inte ser.
Detta är nog den tråden jag väntar mest av allt på uppdateringar på. Så sjukt intressant projekt, man kan inte annat än att älska 780! Och det är riktigt roligt att du renoverar en. Blir det originalfärgen?
Scania v8 - din dröm, min verklighet.
Mvh Jonathan
Detta är nog den tråden jag väntar mest av allt på uppdateringar på. Så sjukt intressant projekt, man kan inte annat än att älska 780! Och det är riktigt roligt att du renoverar en. Blir det originalfärgen?
Nej inte den färgen som är nu,men däremot en annan 780 färg. Röd pearl metallic kod 408
Ja det händer lite hela tiden,men i en lugnare takt. Multilinken från reservdelsbilen har plockats isär i delar och ramen är rengjord och rosten bortblästrad samt zinkgrundad. De här bussningarna ska bytas ,det är en infästning till övre länkarmen. Div skruvar som rengjorts och ska lämnas in för förzinkning. Ännu mera delar som gjorts rena innan blästring för att sedan förzinkas. Bultar till bla dörrar,huvgångjärn ,framskärmar som är förzinkade och klara.
Ser bra ut! Bilen lär bli bättre när du är klar än va den gjorde när den rullade av bandet i italien sen har jag en fråga, läste igenom din pojks tråd om denna och han va ju kluven vid frågan om vilken instrumentpanel han skulle ha. Hänge ju mellan 960ins och 780ins, så jag undrar om du har bestämt dig vid vilken?