Pappas Amazon

Den här bilen fick jag som en fantastiskt fin 20 års present av min sambo Anton. Den hade han ägnat tid åt att spåra upp då tanken var att hitta en identisk Amazon som den min far hade när jag var liten. När jag fick den hade Anton och min bror ägnat åtskilliga timmar för att då få igenom den på besiktningen, men fortfarande finns det mycket kvar att göra. Min dröm med bilen är att få den just identisk med hur min pappas bil var, men min egen touch. Samtidigt är planen att sadla om från gammal hästtjej till numera biltok då jag ska lära mig allting ifrån plåtarbete till hur en motor fungerar. Övergripande så kommer en helrenovering ske för att laga all rost och andre defekter, samtidigt som den ska moderniseras diskret! I slutändan vill jag helt enkelt lyckas åstadkomma något som jag vet min pappa hade blivit otroligt stolt över. Jag hoppas med detta lyckats fånga ert intresse att följa min projekttråd! /Angelica
  • 95 Följare
  • 32 959 Visningar
  • Uppdaterades senast 20 april 2015
Moparracing
19 maj 2015 · 371 Inlägg

följer smile redigt kul projekt ni har tagit hand om wink

Dodge b250 custom van. "big blue" (1982)
Dennis76
28 juli 2015 · 3 Inlägg

Hittade tråden igår, kul projekt!
Som många andra redan skrivit tidigare är det roligt när även tjejer hittat tjusningen med att meka bil, vilket inte hör till vanligheten. Bra jobbat, fortsätt så!

Ayrton
3 september 2015 · 90 Inlägg

följer smile , alltid kul med amazon big_smile

Volvo 244 "Glatt Later" (1981)
Volvo 940 Turbo "Herrgårdsvagnen" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang