4505
Sök

Byte av stötdämpare Golf 3

5 Inlägg
9 december 2006
Trådstartare
Har köpt ny väghållningssats till min gilf 3. Men när jag monterar de och tar ner bilen på däcken så den övesrta brickan (tallriken) som sitter under huven åker upp så det glappar mellan tallriken och chassit på 3-4 millimeter och det går inte dra den så den kommer emot kanten :S . Vad kan feler vara, det är samma gänglängd på de nya dämparna men slaglängden dkiljer ungefär 4mm kan det vara det som ställer till det?

Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
9 december 2006
Viktor_VR6 skrev:
Har köpt ny väghållningssats till min gilf 3. Men när jag monterar de och tar ner bilen på däcken så den övesrta brickan (tallriken) som sitter under huven åker upp så det glappar mellan tallriken och chassit på 3-4 millimeter och det går inte dra den så den kommer emot kanten :S . Vad kan feler vara, det är samma gänglängd på de nya dämparna men slaglängden dkiljer ungefär 4mm kan det vara det som ställer till det?

Hmm, samma för mig på min Golf, så jag tillverkade ett par "spacers" sen funkade det fint.
Har du det "speciella" verktyget för att lossa muttern eller kör du med skruvmejsel och bankar på som jag?

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
9 december 2006
Glappet speler ingen roll då bilen alltid har marktryck och det bara är dämparen och fjärern som jobbar...

5 Inlägg
10 december 2006
Trådstartare
Men när jag tog bort originaldämparna så glappade det inte...Någon funktion har det la alltid !!??

Sök