trim till min bmw e30, lite tipps

beemern .......
10 december 2006 · 2 655 Inlägg

tjena.

nu är de så att ja håller på att trimma min bmw lite gran. ja tänkte beställa lite grejer från motornord (kolla listan längre ner) men ja tänkte kolla om de är nån som vet om nått ställe som säljer trim till e30 som är snäppet billigare men också bra kvalle, har en lista me grejer som ska beställas och då beställer ja följande.

* 1st värre kam                    3200kr 
* 24st hårdare ventilfjädrar   2200kr  (innre o yttre)
* 12st nya vipparmar            1700kr 
* alla packningar nya            1200kr
* planad topp                        400kr  (kontaktpris)

och de blir ju 8700k. är ju ingen våldsam summa men de kanske finns de som säljer lite billigare fast samma grejer?.

och de ovan kommer också få sällskap av. (men de har ja nästan allt redan väntar bara på att få råd me de ovanståände)

* 528 spjällhus
* 528 lmm
* 528 spridare
* 325 insug
* race tändstift
* cometition racing spark plug kit.
* chip
* 2½" avgassystem 2st simons slutburkar
* extraktor



kom gärna me andra förslag/ideer va ja kan göra för att få de ännu lite bättre eller mer effekt. (obs. sugtrim. inge turbo snack)...

Senast redigerat av beemern (10 december 2006)

Mr Black
10 december 2006 · 14 Inlägg

Hejsan !

Du skrev: "varför ha stressfläkt när man kan sugtrimma"
För att d är billigt. :-)
Jag fick ut 322 hk i min 325:a för 10 tusen hur mycket effekt får du för 8700 ? Men jag håller med om att sugtrimning är lite ballare...

Man lever bara en gång!!!
BMW E30 "340 turbo" (1988)
beemern .......
10 december 2006 · 2 655 Inlägg

hehe jo ja vet, e ju billigare men ja sug trimmar för att de e änklare å sen myckemycke lättare att besikta den, men visst tankarna har snurrat mycke runt turbo men de blir en annan gång. vet inte. e ju första bilen å andra bygget, men ja sattsar på 200hk å får ja inte till de så kommer de bli ännu mer grejer till nästa sommar...

beemern .......
10 december 2006 · 2 655 Inlägg

ingen fler som vet nån bra sida/företag förutom motornord som säljer grejer?

Nfs
16 januari 2008 · 38 Inlägg

prova www.schmiedmann.com dom kanske har något om inte så är där en jävla massa annat och köpa tongue

I live my life a quater a mile at the time, during those ten seconds or less, I'm free...
BMW 320 i "Black knight" (1988)
Taunuus
16 januari 2008 · 263 Inlägg

på pure pf finns ju lite prylar, dessutom många byggen wink bäst sku ju va om du bytte till 2.5a direkt, och de trimmet du har på listan så e du riktigt nära 200 häst plus lite mer vrid

Ford 17M "Taunus" (1967)
cossiebool
16 januari 2008 · 176 Inlägg

Håll med om att det varit precis hur hårt som helst med 3(!) weber 48:or...Hade varit precis lika coolt som svårt att synka. Men vilket ljud-med bara trattar...oj oj oj. Måste googla och se om jag hittar nått.

Hitta http://www.teamtiger.se/

Senast redigerat av cossiebool (16 januari 2008)

Alla borde få ha en Cossie och en e30 nån gång...
Ford sierra 4x4 cosworth "White-Trash" (1992)
E30Tompa Rörpulare
16 januari 2008 · 1 453 Inlägg

Förstår inte allt slit du gör för att få upp den där 2.3 upp i hk... Köpt 2.5:an tongue tjänar både du och plonkan på wink

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
Chevrolet Impala ss "White trash lowrider" (1964)
BMW E30 M3 "Barnfind" (1988)
BMW 325im-tech II "M-tech Maddsan" (1989)
Hertigen vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
16 januari 2008 · 741 Inlägg

hehe bara för att uppliva en gammal tråd från 2006, men mitt tips är att stoppa in en 325a från en e36a och regga om, borde gå ganska bra om man följt bilsportreportagen, sen efter regbesiktingen börja na trimma

Ford Mustang "HT 289 HiPo" (1967)
beemern .......
16 januari 2008 · 2 655 Inlägg

WurstingErik skrev:
på pure pf finns ju lite prylar, dessutom många byggen wink bäst sku ju va om du bytte till 2.5a direkt, och de trimmet du har på listan så e du riktigt nära 200 häst plus lite mer vrid

haha duu, ppf kan dra långt åt ******* me sina fantasipriser på grejer. ne faan ha fått till bra nog me grejer på motorn sen ja gjorde denna tråd. så är inte så mycke ja funderar över just nu tongue.

har ju de här på motorn nu och de får räcka tills nästa vinter då de blir kompressor.




* 323kolvar
* 323 stakar
* 323 vevaxel
* 270graders trimkam (vassare ska ordnas, 296graders)
* hårdare ventilfjädrar
* nya vipparmar
* planad topp
* 528 spjäll (=3")
* org LMM (528 LMM ska på =3")
* org insug (bygga eget annars 325 insug)
* 528 BTR på 3bar (orginal=2,5bar)
* öppet filter
* bytt gummi bälgarna på insuget mot rör i 3" för bättre kylning
* oilcatch tank för att få bort olje spill till insuget
* chip
* 2,5" avgassystem 2st simons burkar
* bortkapad fläkt, numera elfläkt
* oljekylare
* alla packningar nya
* nya kolvringar
* nya vev/ramlager
*ställbart kamdrev (ska köpas)

* och ska köras på E85


så 200hk ska de nog bli ska du se big_smile...

Senast redigerat av beemern (16 januari 2008)

beemern .......
16 januari 2008 · 2 655 Inlägg

E30Tompa skrev:
Förstår inte allt slit du gör för att få upp den där 2.3 upp i hk... Köpt 2.5:an tongue tjänar både du och plonkan på wink

haha nej, för ja har inte råd me både en ny motor och trimma, hade motor och 2,3liters delar så då bygger man ju av de man har iställe för att lägga flera tusen på en motor som e minnst lika tuktad som en gammal volvo b20 :p...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang