jesper080 skrev:
Cracksoup skrev:
jesper080 skrev:
haha jo men härligt att du förstår

aha

har du nån erfarenhet själv av 325 ?

ehm får jag fråga bara är som sagt lite novis hehe men vad klassas som en bra måttstock på miltal ? 20k eller ?
det var ett riktigt bra tips faktiskt

tackar så hjärtligt för det <3
Har inte mycket erfarenhet av äldre bmw tyvärr! Såg dock efter snabb titt på blocket att det finns fullt av fina exemplar av 330i E46. Tyckte denna såg fräsch ut! Dock automatare;
http://www.blocket.se/vi/58833725.htm påminner om 3 serien man körde i Need for Speed most wanted på ps2 för några år sedan

Sedan lär 330 kosta några kronor mer i förbrukning samt försäkring och det kan ju bara du avväga om det är värt för den extra kraften.
20k mil känns som en bra måttstock men var medveten om att det finns extremt fina bilar som gått långt över 20 000 och bilar som är skrotfärdiga under 20 000. Allt beror på ägarna, därför är det viktigt att du tar med dig någon som kan när du ska ut och kika på bilar

ah okej jag förstår

ja det finns vissa fina ex man blev rätt sugen på haha

o ja det gjorde den verkligen haha, får jag fråga om du vet nåt om 740n ? bmw asså
personligen känner jag att jag vill ha en bil med lite krut tillräckligt för man inte ska bli uttråkad typ o därför känner jag att jag vill ha nån med lite under huven så enligt mig är det nog värt det
jo men självklart vissa är ju fan vrak på 10k

vilket är sorgligt att man misshandlar bilarna tycker jag, o jag ska absolut ha med nån, man vill ju inte bli lurad

Har för mig att det sitter V8 i 740 och då får du räkna med driftskostnader på en helt annan nivå. Är du gasglad så lär du hamna runt 1,5 blandat och närmare 2l i stan. Jag hade aldrig köpt en sådan eftersom;
1. Jag behöver inte en i närheten så stor bil
2. Jag skulle inte tycka om att tanka den

3. Alla andra kostnader (skatt, försäkring, service, reparationer etc)
MEN det är en bil som kostade långt över en halv miljon när den var ny och värdeminskningen tar hårt på bilar med stor motor för "ingen" vill betala driftskostnaderna. Därför får du faktiskt mycket bil för pengarna. Värt att grunna över

330 har ju ett mer ungdomligt utseende medan 7 serien skriker lyx och framgångsrikt. Behöver du en så stor bil eller är det utseende och kraft som tilltalar mest?

Senast redigerat av Cracksoup (22 februari 2015)