8587
Sök

Mitsubishi Carisma 1999 GDI Rycker

2 Inlägg
22 februari 2015
Trådstartare
Bil: Mitsubishi Carisma 1999 GDI

Miltal: 23 000

Problem: När jag håller jämn gas, speciellt mellan 70-90 km/h så "drar" eller "rycker" bilen till ibland. Känns ungefär som om jag ger mer gas även fast jag håller jämn gas. Den får mer kraft helt plötsligt skulle man kunna säga. Jag kan också påstå att det är värre när motorn är varm. Ibland kan även bilen gå ojämnt på tomgång, alltså att varvtalet går upp och ner.

Åtgärder som redan är gjorda på bilen: Stift bytta, olja bytt, Katalysator bytt, Luft och oljefilter bytta, motorn är tvättad och allt sot är borttaget och 2 av 4 tändspolar (eller vad det kallas) är bytta då de var var dåliga, har även för mig att lambasonden är bytt men är inte säker!

Jag är ny på forumet förresten och valde detta forum i hopp om att det finns kunniga människor som kan hjälpa en mindre kunnig ung man smile

MVH

2 Inlägg
22 februari 2015
Trådstartare
Hänger det ihop med luckan som öppnas vid insuget?

Jag tankar bara 98 och en som jag känner som har verksdag sa att han hade skruvat isär hela motorn och tvättat den i någon slags "tvättmaskin" tror du att det som spridarrengöringen gör rent kan ha kommit med på den tvätten?

Sök