Renault Clio 16v MK1 - The Underdog

Att bygga en snabb liten och rolig bil som är en sådan mysig Underdog!

linkus

  • 28 Följare
  • 10 532 Visningar
  • Projektet avslutat 9 juni
linkus
28 februari 2015 · 44 Inlägg
#1

Tyckte de va dags att börja slänga upp lite bilder på mitt projekt som jag tagit an mig. Jag köpte för ca ett år sedan en liten Renault Clio 16v som jag måste säga är en enormt rolig bil! Framförallt om man går från en trött Volvo 855a med 140 kusar...

Jag åkte ner till Gotland ring i maj förra året och va helt lyrisk. Det va då som det började snurra lite i skallen, hmm lite värre bromsar, lite värre kammar... ja ni fattar. Jag har kommit en liten bit på vägen då jag har en 2.0L motor med en lite småfixad 1,8 topp. ITB'er, vassare kammar, och lite annat lullull, äh jag låter bilderna förklara lite för sig själv!

http://linkus.se/images/clio/utanfor/utanfo2.jpg
Här är den lille rackaren!

http://linkus.se/images/clio/utanfor/utanfor1.jpg
Detta var ett stop på väg hem från gotland 2014, riktigt mysig bild om jag får säga de själv.

http://linkus.se/images/clio/motor/motor1.jpg
Här har vi motorn som jag håller på och fixar med nu, denn har suttit i en Laguna som har gått på bana.

http://linkus.se/images/clio/motor/motor5.jpg
Lite variabla kamdrev, samt en skön vy på sidan utav ITB'erna

http://linkus.se/images/clio/motor/motor6.jpg
Tyvärr fick jag inte med oljekylet när jag köpte motorn så det blir till att skaffa ett nytt sådant!

http://linkus.se/images/clio/motor/ventil.jpg
Detta va anledningen som jag fick motorn såpass billigt, den vänstra är liiiite ledsen, dock har förra ägaren komptestat och de sjuka är att den hadde förhållandevis bra komp även med den ledsna ventilen.

http://linkus.se/images/clio/motor/topp-under.jpg
Kan ju säga att de va rätt spännande att för första gånen bygga ihop en topp (fick toppen helt i delar), tyvärr va de lite sisådär uppmärkt så många samtal och mycket googlande så fick vi ihop han tillslut!

http://linkus.se/images/clio/motor/topp-over.jpg
Va rätt lustigt med, med kammarna, det är tydligen två stycken avgaskammar varvid den ena är omslipad. Tydligen så man gör! Det är enem som byggt dem en gång i tiden.

http://linkus.se/images/clio/motor/triggerhjul.jpg
Då det sitter ett Haltech E6 styr på den så hämtas tändningen från två magneter från detta hjulet smile spännande att se dock, jag har aldrig använt mig av Haltech, samt hur de har mappat den innan. Blir ett litet projekt de.

http://linkus.se/images/clio/motor/3kolvar.jpg
Alla ute, ska byta till 1,8 stakar då dem är kraftigare än dessa tandpetare som sitter i 2,0'an

http://linkus.se/images/clio/motor/vevbult-kolv.jpg
Sedan va de dags att kolla så inte bottendelen mådde dåligt, dessa rackarna ska bytas mot arp!

http://linkus.se/images/clio/motor/motor-uppochner.jpg
Allt ute, nu väntas stakar som bör komma på måndag, sedan är de igentligen bara en topplockspackning, kolvringar samt vevlager som saknas, så ska skiten ihop igen.

Men för att starta motorn samt få plats med ITB'er i motorrummet så måste jag även köpa en lägre kylare, de som bygger ITB builds brukar köra med en kyl från nån VW, så det blir till att beställa en sådan med.

Har även slängt i en Walbro 255 bränslepump, då den gamla havererade, det är ett rent HELVETE att byta bränslepump på en clio 16v MK1, det finns två sätt, antingen sänka ner hela tanken samt tömma den så man inte för bensin i HELA garaget, eller kapa upp golvet under baksätet. Ni kan juh gissa vilket jag gjorde...
http://linkus.se/images/clio/runomkring/hal-baksate-bensin.jpg

http://linkus.se/images/clio/runomkring/attackmeka.jpg
Sedan att göra den lagningen med bränslepumpen sådär 11-12 på natten dagen innan man ska åka till Gotland va inte heller en så bra ide, då vi kom till ptja Jönköping någonstans från göteborg, då kännde vi hur de luktade VÄLDIGT mycket bensin i bilen, en slangklämma satt inte fast så bra. Gött mosig i skallen vart man med (tyckte att bilen drog väldigt mycket soppa där!)

http://linkus.se/images/clio/runomkring/brembo.jpg
Sedan måste man ju kunna bromsa lite bättre, så nya ok beställdes, detta är ett par ok från en Peugeot 406 V6, det sjuka är att man behöver enbart ett par brickor som distans för att oket skall line'a upp med skivan, sedan skall självklart stålomspunna slangar på.

Detta va nog allt jag hade för stunden, skall försöka uppdatera så gott jag bara kan medans jag skruvar!

//Linkus

Senast redigerat av linkus (6 mars 2015)

I'd rather loose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is YOUR story, so don't let someone else write the book.
Screampipe
1 mars 2015 · 159 Inlägg
#2

Prem på detta, spännande med liten rapp raket big_smile big_smile

linkus
2 mars 2015 · 44 Inlägg
#3

Fick precis ett SMS från Schenker woop woop de "nya" stakarna har hittat hem! Blir till att byta dem i veckan då! smile

I'd rather loose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is YOUR story, so don't let someone else write the book.
linkus
4 mars 2015 · 44 Inlägg
#4

Såja!

http://linkus.se/images/clio/motor/stakar.jpg

"Nya" stakarna hämtade, lite ytrost på dem men inget som en stålborste kan lösa, detta är så sjukt de grövre stakarna är från en 1,8 16v och den lilla som fortfarande har kolven på sig är från en 2,0 16v. Nånting gick ju snett, eller så finns de nån väldigt underlig baktanke med det hela? Nån som vet varför man har dimensionerat så?

I'd rather loose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is YOUR story, so don't let someone else write the book.
danjac
5 mars 2015 · 689 Inlägg
#5

linkus skrev:
Såja!

http://linkus.se/images/clio/motor/stakar.jpg

"Nya" stakarna hämtade, lite ytrost på dem men inget som en stålborste kan lösa, detta är så sjukt de grövre stakarna är från en 1,8 16v och den lilla som fortfarande har kolven på sig är från en 2,0 16v. Nånting gick ju snett, eller så finns de nån väldigt underlig baktanke med det hela? Nån som vet varför man har dimensionerat så?

Det var ingen liten skillnad heller. De måste ha haft firmafest kvällen innan så de tänkte snett. yikes

linkus
6 mars 2015 · 44 Inlägg
#6

danjac skrev:
Det var ingen liten skillnad heller. De måste ha haft firmafest kvällen innan så de tänkte snett. yikes

Nej eller hur jag fattar inte, det måst finnas nån anledning, typ högre RPM mindre massa att skyffla runt eller nått, men jag vågar då inte bygga min motor me de småttingarna tongue Så de grövre blir de allt!

I'd rather loose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is YOUR story, so don't let someone else write the book.
linkus
13 mars 2015 · 44 Inlägg
#7

Såja ut med de gamla in med de gamla!
http://linkus.se/images/clio/motor/nya-stakar.jpg

Va en av cylinderbultarna som va lite bråkiga, men de kom ut med lite övertalning, den löper väldigt fin när den väl sitter på sin plats sen.

Senast redigerat av linkus (13 mars 2015)

I'd rather loose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is YOUR story, so don't let someone else write the book.
linkus
5 augusti 2015 · 44 Inlägg
#8

Här har de varit riktigt dött de senaste, ber om ursäkt för detta. Nu har jag iaf kommit lite på vägen, igår flyttade jag tillbaka motorn till mitt garage, och fick tummen ur röven och momentdra alla bultar i botten på motorn.

Tyvärr så glömde jag tråget samt oljepumpen se de blir till att skruva dem idag.

Dra lite moment va de ja!
http://linkus.se/images/clio/motor/moment-stakar.jpg

När jag insåg att arp inte va torx så blev de, wooooow kommer vi aldrig hitta i rätt storlek, 30min senare va vi tillbaka i garaget och skruvade ihop skiten, tacka gudarna för swedol!
http://linkus.se/images/clio/motor/arp-bultar.jpg

I'd rather loose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is YOUR story, so don't let someone else write the book.
linkus
31 januari 2016 · 44 Inlägg
#9

Då va de dags för en långsam uppdatering igen!

Men idag har jag varit och fixat till en ny kolv med hjälp av en kompis!

Såhär såg de ut innan, den till vänster har fått sig en kyss av en ventil och den till höger är orginalkolv
http://linkus.se/images/clio/kolv/fore.jpg

Här har vi den där rackarns stora materialborttagaren ^^
http://linkus.se/images/clio/kolv/fras.jpg

Här har vi börjat met att svarva ned en liten bit på ytterkanten, här kan man oxå se att de som gjort de kolven som vi har som "mall" har gjort ett rätt dåligt jobb, man kan se samt känna de olika skären... på den som vi tillverkat nu kan man bara se dem inte känna dem!
http://linkus.se/images/clio/kolv/innanuttag.jpg

Här kör vi första urtaget!
http://linkus.se/images/clio/kolv/forstafras.jpg

Här har vi första och andra urtagen
http://linkus.se/images/clio/kolv/ettuttag.jpg
http://linkus.se/images/clio/kolv/tvauttag.jpg

Fyra urtag klara!
http://linkus.se/images/clio/kolv/fyrauttag.jpg

Och här har vi när allt är finito! big_smile
http://linkus.se/images/clio/kolv/efter.jpg

Kan ju säga att detta blev sanslöst mycket bättre än den äldre kolven! Nu ska jag bara gå över och fixa alla grader.

Jag viktade även kolvarna mot varandra och det diffade inte ens en 100del på dem. Vilket jag anser som ett jävligt lyckat jobb!

I'd rather loose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is YOUR story, so don't let someone else write the book.
Gussam
1 februari 2016 · 619 Inlägg
#10

snyggt jobbat smile

linkus
3 februari 2016 · 44 Inlägg
#11

Såja då har vi slängt i den nya kolven big_smile

http://linkus.se/images/clio/motor/nyakolvi.jpg
http://linkus.se/images/clio/motor/nyakolvi2.jpg

Senast redigerat av linkus (3 februari 2016)

I'd rather loose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is YOUR story, so don't let someone else write the book.
Owla
14 mars 2016 · 751 Inlägg
#12

Grymt projekt men nu får du se till o sätta fart! Mycket vill ha mer och Gotland närmar sig med stormsteg gubben wink

linkus
12 mars 2017 · 44 Inlägg
#13

Här har de stått väldigt still, men nu efter garagebyte och massa annat som kommit ivägen så har de börjat få fart igen! Även med lite mer saker!

Nya garaget, samt ni kan även se att jag skaffat ett svart skal, som antingen ska leka donator eller leka ersättare, det är inte riktigt bestämt ännu.
http://linkus.se/images/clio/garage/garage1.jpg

Har tagit ur förarstolen då ramen va skev, har skaffat två nya framstolar men skall byta tyget mellan dem båda.
http://linkus.se/images/clio/runomkring/omkla-forstol.jpg

Athena MLS-Packning för toppen
http://linkus.se/images/clio/motor/mls-packning.jpg

Var en sväng till gamla garaget, hittade en låsring till en kolvbult... lagom kul att behöver riva ner hela bottendelen igen för att kolla så man inte missat någon.
http://linkus.se/images/clio/runomkring/kolla-lasring.jpg

På med sumpen igen
http://linkus.se/images/clio/motor/sump.jpg

Toppen ditlagd
http://linkus.se/images/clio/motor/topp-enkam.jpg
http://linkus.se/images/clio/motor/topp-tvakam.jpg

Mätning av nedtryck på alla ventiler (den slår inte i något i alla fall)
http://linkus.se/images/clio/motor/mata-nedtryck.jpg

Ny rem, spännare, löphjul, vattenpump samt på med den den skumma givaren för att tända med haltech'et
http://linkus.se/images/clio/motor/motor9.jpg
http://linkus.se/images/clio/motor/motor10.jpg
http://linkus.se/images/clio/motor/motor11.jpg
http://linkus.se/images/clio/motor/motor12.jpg
http://linkus.se/images/clio/motor/motor13.jpg

I'd rather loose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is YOUR story, so don't let someone else write the book.
linkus
27 april 2018 · 44 Inlägg
#14

Nu tror ni säkert att jag har legat på latsidan... och det är helt korrekt det har jag verkligen, det har varit väldans sporadiska besök i garaget det senaste året. Men nu har det börjat ta lite fart igen. Här kommer tre sektioner med saker som jag har gjort det senaste halvåret i alla fall enjoy!

Styrsystem
Jag valde bort mitt uråldriga Haltechstyrsystem mot att köra på Speeduino, ett opensourcebaserat styrsystem som har en arduino mega i grun och botten, jäkligt kompetent stysystem för iprincip inga pengar alls. En fantastisk community bakom och fruktansvärt mycket kompetent folk!

Här kan ni läsa lite om det, om det skulle vara mer intressant!
https://speeduino.com/wiki/index.php/Speeduino

http://linkus.se/images/clio/styrsystem/speedy1.jpg

Här kör jag speedyn med en simulator, detta för att se så den faktiskt gör det den skall (Ardustim), dem tre vridpotentiometrarna är för varvtal, insugsluftstemperatur samt vattentemp.
http://linkus.se/images/clio/styrsystem/speedy2.jpg
http://linkus.se/images/clio/styrsystem/speedy3.jpg

Jag har planerat att konvertera motorn från rotor och fördelare till att dels köra coil on plug, och även i framtiden full sekventiell tändning samt sprut, men efter många timmar utav att inte få gnista på styret så visade det sig att det var fel motstånd på tändsignal ut från ECU'n så dem fick bytas.
http://linkus.se/images/clio/styrsystem/speedymotstand1.jpg
http://linkus.se/images/clio/styrsystem/speedymotstand2.jpg

I samma veva som jag köpte styrsystemet från koop här på forumet så köpte jag även en bredbandslambda från honom som passar för att köra autotuning på speedyn, vilket är jäkligt smutt om jag får säga det själv!
http://linkus.se/images/clio/styrsystem/wb1.jpg

Nya prober skaffades till mitt oscilloskop för att kunna felsöka sagda fel ovan!
http://linkus.se/images/clio/styrsystem/prober1.jpg

Här mäter jag för att kolla så faktiskt speedyn ger ifrån sig rätt signal till spolarna.
http://linkus.se/images/clio/styrsystem/tandpuls1.jpg

Styrsystemet skall senare monteras in i denna box, vilket är orginalboxen till motorn, så man kan köra med orginalhärvan!
http://linkus.se/images/clio/styrsystem/boxorg.jpg

Lyckades även hitta rätt på spolar som passar rätt i från en Honda K20 motor! Jäkla behändigt, samt bara tre tåtar. 12v, jord samt signal.
http://linkus.se/images/clio/styrsystem/cop1.jpg
http://linkus.se/images/clio/styrsystem/cop2.jpg
http://linkus.se/images/clio/styrsystem/cop3.jpg
http://linkus.se/images/clio/styrsystem/cop4.jpg

Transmission
För att vara kompatibelt med speeduinon så måste jag ha ett svänghjul som man kan köra den på, här ser ni ett lättviktssvänghjul från 5kg ner till 2,9kg, med 60-2 trigger passar PERFEKT med speedyn samt kopplingen som jag har.
http://linkus.se/images/clio/transmission/svanghjul1.jpg
http://linkus.se/images/clio/transmission/svanghjul2.jpg

Koppling då, som ni kan se så är den jäkla ledsen, så det blir till att köpa 8st ny puckar och sula på den rackaren innan de monteras
http://linkus.se/images/clio/transmission/lamell1.jpg
http://linkus.se/images/clio/transmission/tryckplatta1.jpg


Motorstuff
Sedan va det dags att hysta på ITB'erna igen och om jag får säga det själv så är den förjäkla sexig med dem på!
http://linkus.se/images/clio/motor/motoritb1.jpg
http://linkus.se/images/clio/motor/motoritb2.jpg

Spridarna visade sig att vara 940 Turbo spridare, ingen aning om det är bra eller dåligt, med det funkade innan så då funkar det säkerligen nu!
http://linkus.se/images/clio/motor/spridare.jpg

Då en annan renault i kompisgänget hade problem med sitt oljetråg så fick jag offra mitt, samt laga upp detta! Sprucket i botten samt oljepluggen helt åt helsicke! Men nu är det helt.
http://linkus.se/images/clio/motor/traglagat.jpg

För att jag skulle få plats med ITBerna så va jag tvungen att kapa lite på topplockspackningen som stack utanför block/topp, kan helt klart säga att dem där jäkla packningarna är HÅRDA!
http://linkus.se/images/clio/motor/mlskapa1.jpg
http://linkus.se/images/clio/motor/mlskapa2.jpg

Här ser ni även det magnifika hemmabygget till fuelrail som förra ägaren har lött ihop, hoppas de håller tätt!
http://linkus.se/images/clio/motor/fuelrail.jpg

Rostlagning
Nu till det absolut tråkigaste med hela bilen... ROST jäkla bilcancer, jag har fruktat att ta tag i detta sedan jag skaffade bilen. Notera detta är första gången som jag någonsin svetsat samt gjort något liknande, så om mina svetsfogar (punktar) ser konstiga ut så är det därför. Har ni några tips och trix så tas det gärna emot!

Upp med bilen på pallbockar så man kommer åt!
http://linkus.se/images/clio/rostlagning/bilpallbock.jpg

Kapa bort yttertröskel
http://linkus.se/images/clio/rostlagning/troskelrost1.jpg
http://linkus.se/images/clio/rostlagning/troskelrost2.jpg

Slipa bort så mycket som det bara går...
http://linkus.se/images/clio/rostlagning/troskelslip1.jpg
http://linkus.se/images/clio/rostlagning/troskelslip2.jpg

Svetsa dit ny plåt
http://linkus.se/images/clio/rostlagning/troskelsvets1.jpg
http://linkus.se/images/clio/rostlagning/troskelsvets2.jpg
http://linkus.se/images/clio/rostlagning/troskelsvets3.jpg
http://linkus.se/images/clio/rostlagning/troskelsvets4.jpg

Bygg lite nytt golv
http://linkus.se/images/clio/rostlagning/golv1.jpg
http://linkus.se/images/clio/rostlagning/golv2.jpg
http://linkus.se/images/clio/rostlagning/golv3.jpg

Bocka ny plåt och svetsa (den plåten tog mig över en timma att få rätt profil på, är ändå relativt nöjd.
http://linkus.se/images/clio/rostlagning/troskeldorr1.jpg
http://linkus.se/images/clio/rostlagning/troskeldorr2.jpg
http://linkus.se/images/clio/rostlagning/troskeldorr3.jpg
http://linkus.se/images/clio/rostlagning/troskeldorr4.jpg

Nu behövs en del bodyfiller, primer, lack och ett jäkla massa slipande!

I'd rather loose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is YOUR story, so don't let someone else write the book.
ToXtreme
27 april 2018 · 3 627 Inlägg
#15

Lookin good Linus!

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Sukkan
28 april 2018 · 450 Inlägg
#16

Blir ju bra det där 😀👍

linkus
28 april 2018 · 44 Inlägg
#17

ToXtreme skrev:
Lookin good Linus!

Tackar! big_smile

Sukkan skrev:
Blir ju bra det där 😀👍

Tack så mycket!

Senast redigerat av linkus (28 april 2018)

I'd rather loose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is YOUR story, so don't let someone else write the book.
linkus
16 maj 2018 · 44 Inlägg
#18

Har blivit lite mer gjort,

Slipat och grundat innanför yttre sidoblaken
http://linkus.se/images/clio/rostlagning/troskelgrund1.jpg
http://linkus.se/images/clio/rostlagning/troskelgrund2.jpg

Sedan va de dags att bocka till en ny yttre balk, samt svetsa på den rackaren!
http://linkus.se/images/clio/rostlagning/troskelsvets5.jpg
http://linkus.se/images/clio/rostlagning/troskelsvets6.jpg
http://linkus.se/images/clio/rostlagning/troskelsvets7.jpg
http://linkus.se/images/clio/rostlagning/troskelsvets8.jpg
http://linkus.se/images/clio/rostlagning/troskelsvets9.jpg

och sedan slipa bort alla stackars loppor
http://linkus.se/images/clio/rostlagning/troskelslip3.jpg

I'd rather loose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is YOUR story, so don't let someone else write the book.
linkus
11 november 2018 · 44 Inlägg
#19

Det tar lång tid mellan mina uppdateringar jag vet men här kommer lite till! big_smile


Det är alltid mer rost änn vad som visar sig på utsidan, så fick kapa en del på bakskärmen tyvärr.
http://linkus.se/images/clio/rostlagning/bakskarm1.jpg
http://linkus.se/images/clio/rostlagning/bakskarm2.jpg
http://linkus.se/images/clio/rostlagning/bakskarm3.jpg
http://linkus.se/images/clio/rostlagning/bakskarm4.jpg
http://linkus.se/images/clio/rostlagning/bakskarmspackel1.jpg

Sist på med lite rostskyddsprimer!
http://linkus.se/images/clio/rostlagning/bakskarm5.jpg

Fick även tag på ett par tvärgulliga 4-kolvs wilwood ok! Skall köpa en ny kolv och packningskit till dem så borde man kunna köra med lite mindre fälgar änn om jag hade kört med 4-kolvs brembona som jag också har liggandess.
http://linkus.se/images/clio/runomkring/bromsok1.jpg

Har även måttat upp lite kamaxlar som va status okänd på!
http://linkus.se/images/clio/motor/cam1.jpg

1-2: Org clio 1,8 16v 3-4: Kentcams eftermarknads 5-6: Clio Williams
http://linkus.se/images/clio/motor/cam2.jpg

Sedan har jag även börjar finurla lite och bygga med min 3D-skrivare, här är clips för att hålla fast dörrlisterna, dem är helt omöjliga att få tag på nya eller typ hela över lag, så håller på att testa mig fram lite!
http://linkus.se/images/clio/runomkring/clips.jpg

Sedan va de dags för lite mer rostlagning av hjulhuset bak.
http://linkus.se/images/clio/rostlagning/hjulhus1.jpg
http://linkus.se/images/clio/rostlagning/hjulhus2.jpg
http://linkus.se/images/clio/rostlagning/hjulhus3.jpg
http://linkus.se/images/clio/rostlagning/hjulhus4.jpg
http://linkus.se/images/clio/rostlagning/hjulhus5.jpg



Samt spackla slipa samt på med lite färg på tröskeln.
http://linkus.se/images/clio/rostlagning/troskelspackel1.jpg
http://linkus.se/images/clio/rostlagning/troskelfarg1.jpg
http://linkus.se/images/clio/rostlagning/troskelfarg2.jpg

Ville även få till sekvensiell tändning samt soppa på styrsystemet, så designade en hållare för att få cam-position! Nu sulade jag bara dit en ABS-givare för att se så det funkar, skall dit en riktig honeywellsensor (Hall) i ett senare skede.
http://linkus.se/images/clio/runomkring/camsensor.jpg

I'd rather loose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is YOUR story, so don't let someone else write the book.
Sukkan
11 november 2018 · 450 Inlägg
#20

Hemskt när man ser grejer som din list som inte går o få tag på, jobbade på en verkstad där vi skrota ut massa delar som varit hyllvärmare i en massa år och där fanns dessa lister m.m som åkte ut i skrothögen som skrothandlaren hämtade.
Jäkla slöseri med delar tyckte jag. 😡

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

  • Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang