Jordens tråkigaste inlägg men alla projekt trådar måste ha sådant med.
Fick som tidigare nämt hem mitt Piwis system (Porsche dator) så kvällen har gått åt till att dels mysa med damen men även lösa ett gäng problem på detta bygge. Jag har ett par saker jag har i tanke med denna dator och de e följande.
Sänkning (kommer göras under dagen, tänkte ta mig tidigare till jobbet o köra lite)
Programmera om styrningen för avgas systemer. Just nu får jag endast full flöde på sport läget, jag vill ha så jag kan öppna det som jag vill. Större delen av dagen har gått till att finna lösningar på detta genom datorn. Tanken är att jag skall kunna öppna och stänga detta genom extra knapparna i taket.
Programmera om fjädringen för att få den i last läge aut när jag stänger av bilen för att verkligen smeta ner den i backen.
Se om jag kan låsa upp ev dolda funktioner (återkommer på denna)
Programmera om belysningen för att anpassa mina behov samt min smak.
De lär väl dyka upp en hel del annat under tiden med men de får tiden avslöja

Har även köpt in toningsfilm för belysningen som kommer i helgen. Bilen skall folieras för glatta livet i helgen (hela helgen avsatt för garage för både mig och damen) så de kommer ev på då dem beroende på tid.
Köpte mig nya dekor bort tagare (gummi trissa) för att lättare få bort alla lim rester på bilen från listerna innan foliering. Tror detta kommer snabba upp processen i helgen en hel del.
Nya HDMI sladden från Clarion har kommit och skall monteras i dag, får se om de hjälper annars blir de o beställa en ny mediaenhet pronto.
Damen hittade även en mini dator på netonnet idag som vi ev tänkte köpa till bilen. Har dock ett par problem med detta att lösa innan det i form av bild men de skall nog gå.
Laddat system kameran nu så i helgen blir de super bild update

kommer nog bilder efter sänkning imorgon med.
Natt på er