Hej Det här är min projekttråd om min Volvo 740 Tic som jag byggt en 16v turbomotor i. Jag kommer dela mycket bilder och berätta om bilen o det runt om :) Även mycket tankar o mina ideer samt mina egna konstruktioner :)... Visa mer
Imponerande insats. Riktigt bra effekt på så lågt ladd tycker jag. Kul!
Tack! det var bara jag o polaren som var inställda och säkra på att vi kunde klara det, ingen annan trodde vi skulle lyckas Jo jag är riktigt nöja jag också Det är komp som är hemligheten
Gott jobbat! Riktigt fina kurvor på så lågt ladd! Skall du köra på 0,6?
Gillar dekalen!
Jo visst jag är väldigt nöjd jag också Nej jag ska upp till 1.3bar är tanken Vi räknade med miniräknaren och det borde bli runt 450whp sen ska jag göra om så jag kör på e85 också, för att minska risken för spikningar o s v Så kommer nog bli ännu lite mer Sen fick jag lära mig för ett tag sedan att om man kör på e85 så kan man även regga om som miljöfordon och då få ha annat styrsystem vilket är bra ju!!
Haha Den sat som en smäck! Nobody rides for free står det under också det syns när man sitter i bilen
Ska även börja spåna på lite ideer på fler cleana dekaler Ska ha en mörk board i framrutan sen vet jag inte vad man borde ha mer för något roliigt vill fortfarande hålla det clean som sagt
Du får säga till nästa gång Barkarby trädd är nästa år så kanske man kommer upp
Jaaa Det var ingen som trodde på oss att vi kunde hinna Men jag o var beslutsamm så vi kötta på!!! Jo jag är riktigt nöjd är nog inte allt för många som har det på så lågt ladd
Det är i vår någon gång Men det är ju bara komma upp åt Stockholmshållet något så ska jag låta dig få åka med på en tur
Hallå Tänkte bara dela med mig av en bild på vad som komma skall
Imorgon åker bilen in i garaget igen för att få lite modifikationer Kommer göra olje- samt filterbyte och sedan börja med lite trevliga saker som jag har haft liggandes i en låda i ett halvår
Nu är det änligen dax för att ta min hydrauliska krycka i bruk Dubbla ok kommer jag köra med så dessa addaptrar kommer användas Sen ska jag även montera dit mitt styrvinkelkitt Med dessa två grejjer monterade så kommer jag kunna ta min körning till nästa steg vilket jag ser fram emot
Tjabba Igår lovade jag ju att jag skulle till garaget o börja med lite roliga saker men även idag var jag jättetrött så det blev inte mycket mecktid innan jag skulle till jobbet så åkte inte änns till garaget utan jag fixade lite hemma Men igår fick jag iden att jag skulle fylla i texten på framhjulen med vitt så det han jag göra i alla fall
Sen så blockade jag ur däcken efter lördagens bravader de var dem 4mm däck de
Sen tog jag några schyssta bilder också som jag bara är tvungen att lägga upp lägger upp alla, trots att det nästan är samma vinkel Blev lite elakare "look" med däcktexten
Sen en med Instagramfilter Har även kommit på ett namn till bilen The Beauty Beast
Det var det jag hade idag Imorgon hoppas jag att jag inte är så trött så jag kan gå upp o göra lite nytta
Idag lyckades jag äntligen komma till garaget o pilla lite Så blev att hissa upp bilen o börja skruva loss lite
Tog bort bromsoket bak för att kunna kolla passformen på broms-oks-addaptrarna Det gick väldigt smidigt då jag hade bort det förut när jag bytte bakaxel så inget var fastrostat
Sen så gradade jag till alla delar o sen blästrades dem O sen på med grundfärg o sen hammarlack
Och här har vi dem färdiga resultaten Han tyvärr inte mer men imorgon blir det att skruva dit
Det var de lilla jag hade idag Ha det så bra så hörs vi mer imorgon