2696
Sök

Stänga av larmet. Volvo s40 2.0T -99

11 Inlägg
8 mars 2015
Trådstartare
Hej!

Tänkte inleda min närvaro på detta forum med att fråga efter hjälp wink

Jag köpte min första bil idag, en Volvo s40 2.0T -99. Den gick bra på vägen hem och förra ägaren sa att det var lite strul med larmet. Jag kommer hem och låser bilen med fjärrkontrollen. Sedan går fanskapet inte att låsa upp med fjärrkontroll igen. Jag testade att byta batteri i fjärrkontrollen, men jag fick inte bättre resultat. Som ni säkert vet så går larmet om man använder nyckeln. Trots detta körde jag på och låste upp den med nyckeln och larmet tjöt, såklart. Jag testade att vrida om nyckeln och även starta motorn, men larmet tjuter trots detta.

Larmet tystnar automatiskt efter en stund, men blinkers är fortfarande igång, utan möjlighet att stänga av. Jag fick koppla ut batteriet för att få tyst på det. Hur fan ska jag få av larmet? För när jag kopplar i batteriet igen så drar det igång.

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Uppdatering: Att koppla in batteriet och sedan vrida nyckeln till läge 2, vänta 10 sekunder sedan vrida tillbaka igen gav inget resultat.

Uppdatering nr 2: Har insett att larmet inte är kopplat till nyckeln. Verkar vara eftermonterat. Får nog fan riva ut hela larmet. Inget av tricken med att vrida nyckeln till vissa positioner, låsa/låsa upp bilen ger resultat.

Uppdatering nr 3: Har gett upp, lämnade bilen hos farsans mekaniker idag. Han sa att det kunde vara så illa att man fick installera om hela datorn och nollställa möget. Det skulle bli dyrt då. Förhoppningsvis vet jag senare idag. Fyfan för den bilj*veln
Senast redigerat av Zitech (9 mars 2015)

Sök