Golf 3 från 1996 startar inte.

woddie
8 mars 2015 · 36 Inlägg

Tjenare! inhandlade i förrgår en golf 3 Bahamas edition då jag behövde en bruksbil.  Den gick hur bra som helst påväg hem och svarade på gas som den skulle osv. Senare på kvällen så skulle farsan testa den och körde 500 meter. Då kom det en svag doft av bränd el och sen dog bilen.  Jag har kollat alla säkringar och dom ser bra ut. tändnigslåset är inte glappt eller liknande.  Så jag vänder mig till er och undrar om någon haft liknande fel i sin golf och kan säga mig vad felet är? tack på förhand!

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
15 mars 2015 · 4 917 Inlägg

För lite att gå på..
Går startmotorn runt?
Är batteriet ok med åtminstonde 12,4 volt?
Laddar generatorn minst 13,8-14,5 Volt efter start ?
Helt spontant på beskrivningen så verkar det vara en kabelskada och då blir det till att lyfta på kabelhärvorna och kolla överallt så inget ligger oisolerat mot plåten.

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
woddie
15 mars 2015 · 36 Inlägg

tommen1 skrev:
För lite att gå på..
Går startmotorn runt?
Är batteriet ok med åtminstonde 12,4 volt?
Laddar generatorn minst 13,8-14,5 Volt efter start ?
Helt spontant på beskrivningen så verkar det vara en kabelskada och då blir det till att lyfta på kabelhärvorna och kolla överallt så inget ligger oisolerat mot plåten.

Kollat igenom den nu och konstaterat att den inte får soppa.  Multimetern visar ingenting på kablarna som går till soppapumpen. Så jag kopplade på en laddare på pumpen och skulle starta den men den ville inte gå igång iallafall? Det kommer bensin till förgasaren och den har gnista så antar att förknasaren sätter stopp för bensinen. ska till garaget igen ikväll så ska kolla mer på felet då.  Fick igång den på en sup så det måste ju vara bensinen som inte kommer fram smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang