Besiktning utan blinkersglas?

hstaring
9 mars 2015 · 64 Inlägg

hej! snart dax dör besiktning och höger blinkersglas har lossnat på bilen. tänkte då om det går att sätta dit vanligt plexiglas då bara eller behöver man inte göra nånting alls? eller är det nytt blinkersglas som gäller?
bilen är en vw caddy pickup med vita blinkersglas original så bör inte vara nå problem med genomskinligt plexiglas? någon som vet om det duger eller inte??

MVH Henrik

Volvo v50 (2004)
it_mutt Avstängd
9 mars 2015 · 10 388 Inlägg

hstaring skrev:
hej! snart dax dör besiktning och höger blinkersglas har lossnat på bilen. tänkte då om det går att sätta dit vanligt plexiglas då bara eller behöver man inte göra nånting alls? eller är det nytt blinkersglas som gäller?
bilen är en vw caddy pickup med vita blinkersglas original så bör inte vara nå problem med genomskinligt plexiglas? någon som vet om det duger eller inte??

MVH Henrik

Spontant; nej.

Blinkers är/ska vara E-märkt. Med en plexiglasbit har du inte heller någon e-märkning, dvs; helt plötsligt har inte din blinkers någon e-märkning och det finns inget som säger vad den är godkänd som.

Om besiktningen skulle bry sig låter jag vara osagt (det släpps igenom så mycket tveksamheter).

Det kommer ju dock se skabbigt ut så det räcker och blir över. Åk till skroten och köp en "ny" för en hundring (eller Biltema för den delen) eller beställ en på nätet.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Mattias_Vejdeland
9 mars 2015 · 329 Inlägg

varför göra något omständigt när det rör sig om småpengar???
http://autodelar.net/reservdelar/blinke … 95512.html

Volvo XC70 (2001)
Saab 900R (1996)
AVC
9 mars 2015 · 401 Inlägg

Jag hade också tappat mitt glas, besiktningen sa inget om saken. Fick bara byta lampan för att den var sliten och inte hade färg nog. Han påpekade dock att jag kanske skulle fixa glaset för att det kan leda till andra problem..

hstaring skrev:
hej! snart dax dör besiktning och höger blinkersglas har lossnat på bilen. tänkte då om det går att sätta dit vanligt plexiglas då bara eller behöver man inte göra nånting alls? eller är det nytt blinkersglas som gäller?
bilen är en vw caddy pickup med vita blinkersglas original så bör inte vara nå problem med genomskinligt plexiglas? någon som vet om det duger eller inte??

MVH Henrik

AVCdesign.se
Fiat uno 1,3 turbo --->Projekt tråd UNO turbo
BMW 530i E34
Skoda Octavia 1,6 "AVU" (2002)
zzr94092
9 mars 2015 · 4 393 Inlägg

vet  en 745 som bes,utan glas i några år,bilen var inlämnad för "inför bes" vi mont,ny blinkers,men fick sätta tillbaka den trasiga igen,med motiveringen av ägarn"har gått igenom tidigare" idiot tänkte man då...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang