Bil för hög för garageporten.

vwsalo
10 mars 2015 · 10 Inlägg

Hello..
Min buss tar emot garageporten om jag ska ha in den där. Tips på sätt att få in den? Utan att slita loss garageporten.

mad

it_mutt Avstängd
10 mars 2015 · 10 388 Inlägg

vwsalo skrev:
Hello..
Min buss tar emot garageporten om jag ska ha in den där. Tips på sätt att få in den? Utan att slita loss garageporten.

mad

Kan ju vara bra att veta vad det handlar om i mått också.

Tar det precis emot? Fattas det 15cm för att få in bussen?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
vwsalo
10 mars 2015 · 10 Inlägg

Ja, såklart.. Haha.. Bussen är väl MAX 10cm för hög..

uhlin
10 mars 2015 · 2 834 Inlägg

Jag ser bara 2 alternativ, är det lite det handlar om så kanske du kan släppa ur luften ur däcken.

Går inte det så är det bara ett höja porten. Eller kapa taket på bussen, fast det tror jag inte du vill wink

vwsalo
10 mars 2015 · 10 Inlägg

Första tanken efter att ha kört 40mil till garaget och inser detta misstag var att trycka full gas och hoppas på det bästa big_smile

Men ja, däcken har jag funderat på också, eller att jag trycker på ett par fälgar utan däck och skuttar in.

uhlin
10 mars 2015 · 2 834 Inlägg

vwsalo skrev:
Första tanken efter att ha kört 40mil till garaget och inser detta misstag var att trycka full gas och hoppas på det bästa big_smile

Men ja, däcken har jag funderat på också, eller att jag trycker på ett par fälgar utan däck och skuttar in.

Kan funka.....big_smile

Blir dock mycket jobb att skifta fälgar varje gång du ska ut/in i garaget!

Fast du kanske bara ska ha in den nu och greja med den?

Mew
10 mars 2015 · 2 165 Inlägg

Hammare eller slägga brukar kunna göra jobbet rätt bra. big_smile

Nej, men vad är det för typ av garageport? Öppnas den åt sidan och du behöver ha in och ut bilen ofta kan du alltid riva en bit av den övre delen och ersätta med en borttagbar bit, ex. med plankor, om du nu inte vill göra det seriösare. Annars är det enklaste nog att släppa ut luften ur däcken. tongue

vwsalo
10 mars 2015 · 10 Inlägg

uhlin skrev:

vwsalo skrev:
Första tanken efter att ha kört 40mil till garaget och inser detta misstag var att trycka full gas och hoppas på det bästa big_smile

Men ja, däcken har jag funderat på också, eller att jag trycker på ett par fälgar utan däck och skuttar in.

Kan funka.....big_smile

Blir dock mycket jobb att skifta fälgar varje gång du ska ut/in i garaget!

Fast du kanske bara ska ha in den nu och greja med den?

Jag ska bara ha in den nu, så att jag kan få lacken klar på den, sen ska den ju sänkas på riktigt. Men ekonomin tillåter inte sänkningen just nu.. Annars hade jag ju gjort det innan och sedan kört in den..

vwsalo
10 mars 2015 · 10 Inlägg

Mew skrev:
Hammare eller slägga brukar kunna göra jobbet rätt bra. big_smile

Nej, men vad är det för typ av garageport? Öppnas den åt sidan och du behöver ha in och ut bilen ofta kan du alltid riva en bit av den övre delen och ersätta med en borttagbar bit, ex. med plankor, om du nu inte vill göra det seriösare. Annars är det enklaste nog att släppa ut luften ur däcken. tongue

Skiten lyfts uppåt, så kanten samt handtag/lås tar emot.. Men handtag/lås kan jag ju iallafall skruva av.

Men ja, ska sätta mig dom 40milen återigen så får jag väl se om den går in med hjälp av det smile

Tack

Tobzter
10 mars 2015 · 3 145 Inlägg

Gräva ur 2 rännor i golvet som däcken åker ner i wink

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
zZackEe
13 mars 2015 · 53 Inlägg

40 mil till garaget?! Jag tror jag billigaste och smidigaste sättet är att skaffa ett garage närmare hemmet big_smile

Senast redigerat av zZackEe (13 mars 2015)

myran Foto/Bilnörd
13 mars 2015 · 1 541 Inlägg

spännband i fjädrarna och pysa däcken har vi gjort för få in en skogsjeep i garage smile

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang