Skoda octavia 1,9tdi 2001 Låsproblem

Ikeamattor
11 mars 2015 · 11 Inlägg

Tjena har en Skoda octavia 1,9tdi 2001 köpte den förut och jag undrar för mitt clås funkar inte händer ingenting kvittar vilken nyckel jag tar. Jag hade ner dörrsidan och kollade efter dåliga kablar mellan bil och dörr men alla var fina och hela. Går inte heller låsa med nyckel för de är helt stumt när jag sätter in nyckeln. För de konstiga är att de går att låsa bilen med knappen på förardörren då funkar allt alla lås låser sig och allt nån som vet vad de kan vara för fel skriv gärna vad ni vet om de felet väldigt tacksam för svar

Mvh Eric

Skoda Octavia 1,9 TDI "Brukisen" (2001)
philleHBG
11 mars 2015 · 69 Inlägg

Funkar nyckeln i någon annan dörr eller nyckeln fungerar inte i något av låsen på bilen?

Ikeamattor
14 mars 2015 · 11 Inlägg

Nyckeln fungerar inte i någon dörr förar dörren går den bara in halvvägs sen tar de stop och bagaget får jag in den hela vägen fast helt stum när jag ska vrida om

Skoda Octavia 1,9 TDI "Brukisen" (2001)
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
15 mars 2015 · 4 917 Inlägg

Vad har du för spänning på batteriet?
Minst 12,4 Volt bör det vara..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Ikeamattor
15 mars 2015 · 11 Inlägg

Jag har 12,6 enligt mätning

Skoda Octavia 1,9 TDI "Brukisen" (2001)
Highway_Outlaw
15 mars 2015 · 198 Inlägg

Smörj upp låskistorna.

Ikeamattor
15 mars 2015 · 11 Inlägg

Problemt är löst nu lyckades få lås kolven att funka igen efter mycket smörjaden och efter de låset funka så börja c låset funka igen har använt de flera gånger idag och funkar perfekt med både lås dosan och nyckel smile

Skoda Octavia 1,9 TDI "Brukisen" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang