Hologram (så kallade Flammor) uppstår

Fear38
18 mars 2015 · 658 Inlägg

Har köpt mig en oscillerande dubbeltrissig maskin typ sån från Biltema  (hihi), testade lite på en svart Mercedes idag med Ultimate compound. Men när jag kört lite så ser jag efter jag torkat av den med fiberduken att fanns sånna där typ hologram, flammor, vågor typ ca 2-3 cm halv månar överallt !!!!!!

Vad gör jag för fel?  Jag lade 3 klickar ärtstora på polertrissorna på ytterkanterna och sen doppade jag ner trossorna med maskinen på bilplåten la ut prickar gär o där på det området sen körde jag låg hastighet på ca 1-2 på maskinen vågrätt och sen lodrätt ca 2 gånger. Sen ökade jag hastigheten på maskinen till ca 4 och gjorde samma nästan till allt polermedel är borta.

Tycker jag ner för lite eller för mycket handkraft, jag tyckte själv att jag lät den nästan glida av sin egen tyngd eller har jag hållt snett eller vad gör jag för fel?

mb_pucken
18 mars 2015 · 5 087 Inlägg

Säker på att dom inte var där innan?

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Fear38
18 mars 2015 · 658 Inlägg

Nej faktiskt inte säker på det, skall kolla på övriga bilen i morrn

DusanMandick Random Hero
18 mars 2015 · 4 047 Inlägg

jag har upplevt att visa polermedel gör just så på lacken, men det blir bra när man går över det med wax sen. sen biter inte dubbeloscillerande maskiner så bra på repor mm.

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
breesladd SKÅNING
18 mars 2015 · 1 215 Inlägg

kan vara så att den rubbingen du andvänder är väldigt grov, då blir det så ilband på mörka bilar

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig
Volvo 244 GL, nu med Turbo "Reggad med B230FT" (1988)
Volvo V70 2.4D CLASSIC "Barnvagns räsern" (2007)
Fear38
18 mars 2015 · 658 Inlägg

Har kommit underfund med att jag använt alldeles för billiga eller mjuka trissor till så pass grovt medel som Meguiars compound, har köpt in mig på röda hårdare trossor och sen polish tar jag gula medel och sen vaxet med svarta trissor

Fear38
20 mars 2015 · 658 Inlägg

Jajamän men det blev riktigt bra jag gjorde en svart merca och mycket nöjd när jag fick tag på riktiga trissor bland annat.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang