4955
Sök

Köpråd! Budget på cirkus 300k

1 Inlägg
20 mars 2015
Trådstartare
Halloj!

Eftersom att sommaren börjar dyka upp bakom hörnet har även suget efter en riktig bil ökat.
Har en budget på max 300 000kr och letar väl i största allmänhet efter en riktigt utstickande "sportbil" som folk lägger märke till. Har kikat på det mesta men finns grymt mycket för den prissumman när man kollar begagnade bilar så lite tips hade inte varit helt fel. Funderat på att tänja lite på budgeten och köpa en beggad audi r8 men kostar för mycket i drift tyvärr. Några förslag på vad man vågar åka runt i förutom r8an?
Tack på förhand

414 Inlägg
21 mars 2015
Se helheten, R8 är ändå inte allt för blodigt att äga (Om dem nu inte totalrasar i pris just i år) Polaren köpte förra våren en R8, jag ungefär samtidigt min 530d. Hans R8 kostade även mer än min bil. Dock så håller vissa bilar tydligen värdet sjukt bra.
Samtidigt som hans bil i princip har stått still i pris så har min bil tappat säkert 50-70' i värde. Trotts min lägre försäkring, bränsleförbrukning och inköpspris skulle en R8 vart billigare att äga. I alla fall mellan vår 2014 och 2015.

Generellt håller exklusiva sportbilar värdet riktigt bra, så totalekonomin kan ändå bli hyfsat bra. Bara man inte köper en gammal Ferrari som kräver 70000:- per år i underhåll, då hjälper inte ens obefintligt värdetapp.

167 Inlägg
21 mars 2015
Man lever bara en gång. Har du dessa pengar att lägga på en bil så köp nått du känner för med hjärtat! Själv är jag svag för Dodge
Challenger alt Cheva Camaro som jag själv valt alla dagar i veckan före en Audi. Men jag vet inte vilket håll du är lagd åt ☺ En fet jänkare med karaktär sticker mer i ögonen på dina miljömedvetna grannar i helstickat ylle än en slätstruken/mainstream Audi!!

Sök