"köpråd" chevrolet impala . en del frågor

KolGruvan
7 april 2015 · 1 450 Inlägg

Hallå, ja letar efter en bil att ha på sommaren och vill gärna ha en chevrolet impala 61-64 .det är första amerikanaren ja skaffar isåfall.så har några frågor till er som har såna bilar.

1. Va ska man kolla efter när man åker å kollar på en sån bil? Vanliga fel osv.
2. Reservdelar. Hur är det att få tag på delar om nått går sönder till exempel. Hjullager å såna saker.
3.vissa säger att man måste ha blyersättning i tanken när man tankar. Stämmer de? Och rasar motorn om man inte har det? Har även hört talas om 2taks olja i tanken?
4. Om man köper en bil för 100k.  Om 5 år så sjunker väl inte dessa i värde utan snarare ökar väl?
5. Om man har ca 40 mil att åka för att kolla på en bil är de lugnt att köra hem den eller bör en sån bil tas på släp såna längre sträckor?

Ja de är några frågor men har inte haft en sådan bil förut så.
Och ja letar en bil i orginal ut förande och inga inhoppade lik och bilen kommer även behandlas orginellt.
Ha de bra

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
KolGruvan
7 april 2015 · 1 450 Inlägg

Sen glömde ja fråga va brukar försäkring å sånt kosta å ska man ha nån speciell veteran försäkring på en sån gammal bil?

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
Evildan
7 april 2015 ·

KolGruvan skrev:
Hallå, ja letar efter en bil att ha på sommaren och vill gärna ha en chevrolet impala 61-64 .det är första amerikanaren ja skaffar isåfall.så har några frågor till er som har såna bilar.

1. Va ska man kolla efter när man åker å kollar på en sån bil? Vanliga fel osv.
2. Reservdelar. Hur är det att få tag på delar om nått går sönder till exempel. Hjullager å såna saker.
3.vissa säger att man måste ha blyersättning i tanken när man tankar. Stämmer de? Och rasar motorn om man inte har det? Har även hört talas om 2taks olja i tanken?
4. Om man köper en bil för 100k.  Om 5 år så sjunker väl inte dessa i värde utan snarare ökar väl?
5. Om man har ca 40 mil att åka för att kolla på en bil är de lugnt att köra hem den eller bör en sån bil tas på släp såna längre sträckor?

Ja de är några frågor men har inte haft en sådan bil förut så.
Och ja letar en bil i orginal ut förande och inga inhoppade lik och bilen kommer även behandlas orginellt.
Ha de bra

Jag har inte någon sådan bil men kan säkert vara behjälplig ändå.

1.
Rost, överallt.
Kör den ordentligt varm, så du är säker på att den inte kokar.
Annars är det som att köpa vilken begagnad bil som helst.

2.
Ja, det går att få tag på i princip vad som helst både nyproducerat och NOS.

3.
Är det en originalmotor från -60 talet så ja, det skulle jag rekommendera.
Är det en nyare SMOGad motor från -70 eller nyare så kan du köra den utan blyersättning.

4.
håller du en Impala i bibehållet inköpsskick så bör du inte förlora pengar den dag du vill sälja den, snarare tvärtom som du själv redan antagit.

5.
Är den som den ska så kör den hem, ska inte vara några som helst problem. Däremot är det inte någon snabb motorvägskryssare.

Försäkringar för entusiastfordon är inte väldigt dyra, däremot kräver olika bolag olika förutsättningar, det är något du måste fråga var bolag för att få pris och villkor.

REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
7 april 2015 · 1 004 Inlägg

Har entusiastförsäkring på min, 1060:- helåret.
Och ja!, dom håller för resor på 40+ mil.  iallafall min smile

"My drinkingteam has a racingproblem"
KolGruvan
7 april 2015 · 1 450 Inlägg

Evildan skrev:

KolGruvan skrev:
Hallå, ja letar efter en bil att ha på sommaren och vill gärna ha en chevrolet impala 61-64 .det är första amerikanaren ja skaffar isåfall.så har några frågor till er som har såna bilar.

1. Va ska man kolla efter när man åker å kollar på en sån bil? Vanliga fel osv.
2. Reservdelar. Hur är det att få tag på delar om nått går sönder till exempel. Hjullager å såna saker.
3.vissa säger att man måste ha blyersättning i tanken när man tankar. Stämmer de? Och rasar motorn om man inte har det? Har även hört talas om 2taks olja i tanken?
4. Om man köper en bil för 100k.  Om 5 år så sjunker väl inte dessa i värde utan snarare ökar väl?
5. Om man har ca 40 mil att åka för att kolla på en bil är de lugnt att köra hem den eller bör en sån bil tas på släp såna längre sträckor?

Ja de är några frågor men har inte haft en sådan bil förut så.
Och ja letar en bil i orginal ut förande och inga inhoppade lik och bilen kommer även behandlas orginellt.
Ha de bra

Jag har inte någon sådan bil men kan säkert vara behjälplig ändå.

1.
Rost, överallt.
Kör den ordentligt varm, så du är säker på att den inte kokar.
Annars är det som att köpa vilken begagnad bil som helst.

2.
Ja, det går att få tag på i princip vad som helst både nyproducerat och NOS.

3.
Är det en originalmotor från -60 talet så ja, det skulle jag rekommendera.
Är det en nyare SMOGad motor från -70 eller nyare så kan du köra den utan blyersättning.

4.
håller du en Impala i bibehållet inköpsskick så bör du inte förlora pengar den dag du vill sälja den, snarare tvärtom som du själv redan antagit.

5.
Är den som den ska så kör den hem, ska inte vara några som helst problem. Däremot är det inte någon snabb motorvägskryssare.

Försäkringar för entusiastfordon är inte väldigt dyra, däremot kräver olika bolag olika förutsättningar, det är något du måste fråga var bolag för att få pris och villkor.

De låter kanon det, angående det med blyersättning i tanken, är bara lite nyfiken på va som händer om man inte har i sån, är det motor ras då eller?

De gäller ju att hitta en som är i ok skick, och det är inte de lättaste har ja märkt.
Har kollat runt hur mycket som helst.
Man vill ju undvika att åka 100 mil å hämta en bil också, de blir så långt då.

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
Wicca
7 april 2015 · 886 Inlägg

KolGruvan skrev:
Man vill ju undvika att åka 100 mil å hämta en bil också, de blir så långt då.

Man får se det som en road trip, möjlighet att lära känna bilen och passa på att ta lite semester samtidigt. Då blir det inte lika illa...

Jag försöker iaf tänka så när jag letar bilar i Norrland(Konstigt nog är det mest där det finns fina jänkare till hyfsade priser) eller Tyskland.

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead
KolGruvan
7 april 2015 · 1 450 Inlägg

Wicca skrev:

KolGruvan skrev:
Man vill ju undvika att åka 100 mil å hämta en bil också, de blir så långt då.

Man får se det som en road trip, möjlighet att lära känna bilen och passa på att ta lite semester samtidigt. Då blir det inte lika illa...

Jag försöker iaf tänka så när jag letar bilar i Norrland(Konstigt nog är det mest där det finns fina jänkare till hyfsade priser) eller Tyskland.

Ja det är sant. Men är bara svårt att hitta nån som man verkligen vill ha. Å när man väl hittar någon som får man oftast åka en bil

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
Cheva_Micke
7 april 2015 · 222 Inlägg

KolGruvan skrev:
Hallå, ja letar efter en bil att ha på sommaren och vill gärna ha en chevrolet impala 61-64 .det är första amerikanaren ja skaffar isåfall.så har några frågor till er som har såna bilar.

1. Va ska man kolla efter när man åker å kollar på en sån bil? Vanliga fel osv.
2. Reservdelar. Hur är det att få tag på delar om nått går sönder till exempel. Hjullager å såna saker.
3.vissa säger att man måste ha blyersättning i tanken när man tankar. Stämmer de? Och rasar motorn om man inte har det? Har även hört talas om 2taks olja i tanken?
4. Om man köper en bil för 100k.  Om 5 år så sjunker väl inte dessa i värde utan snarare ökar väl?
5. Om man har ca 40 mil att åka för att kolla på en bil är de lugnt att köra hem den eller bör en sån bil tas på släp såna längre sträckor?

Ja de är några frågor men har inte haft en sådan bil förut så.
Och ja letar en bil i orginal ut förande och inga inhoppade lik och bilen kommer även behandlas orginellt.
Ha de bra

1. Som Evildan säger rost, spackel och div fusk lagningar...
2. Reservdelar finns att få tag på utan några större problem
3. Ja du måste ha blyersättning annars tar ventilsätena skada för blyet smörjer sätena, sök på "valve seat recession" så förstår du.
4. Sålänge du tar hand om bilen så bör den hålla sig i värde.
5. ska inte va några problem om allt är ok, körde hem mitt "lik" från Göteborg (45 mil) utan problem

lite kortfattade svar på dina frågor smile

Senast redigerat av Cheva_Micke (7 april 2015)

Volvo 940 T5 "sportvagn niohundrafyrtio" (1991)
caromania Forummoderator
8 april 2015 · 9 296 Inlägg

Ang blyersättning: Bly tillfördes till bensinen för att kunna höja oktantalet i krokarna kring andra världskriget i o m att toppventilsmotorer slog igenom och kompressionen därigenom generellt höjdes. Det roliga är att det då debatterades flitigt hur man skulle undvika alla problem som blyet medförde för alla som körde bilar som tillverkats före blyets tillsättning. Motorerna då var i 99 fall av 100 byggda i gjutjärn precis som en amerikansk järnspis från 60talet. Konstigt att alla toppventilsmotorer höll innan man började tillsätta bly.

Numera är det därför många som tänker att det inte spelar någon roll om man häller blyersättning i eller inte. Många hävdar att de "vet" att man måste hälla i medlet, men det baseras ju alltid på någon slags urban myth att skiten rasar annars. Med det sagt så går även bilen fortare och drar mindre bränsle om du vaxar den.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
KolGruvan
8 april 2015 · 1 450 Inlägg

Okej då har ja liite koll på läget, nu gäller det ju bara att hitta en också

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
8 april 2015 · 14 039 Inlägg

De flesta har nog redan sagt det mesta redan. Slitdelar, motordelar o.s.v. finns det en uppsjö av då chevamotorn är världens mest tillverkade motor speciellt 350-motorn men det sitter det nog inte i en 61-64 Impala om den inte är utbytt förstår. Jag önskar dig lycka till med ditt jänkebilsköp och önskar dig många lyckliga mil på vägen!!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
3milius
9 april 2015 · 296 Inlägg

Ingen snabb motorvägskryssare? Gamla amerikanska bilar klarar av 110km/h alldeles galant,
om man nu inte har grått hår och ligger och såsar i 80 blås för att man inte kan hantera en automobil i högre farter, men det har ju ingenting med bilen att göra. Vore det så så skulle det snarare vara Mustanger med bagageräcken och navkapslar som inte klarar av högre farter än 80.

Det är väl få bilar som inte klarar av motorvägshastighet,
de äldsta bubblorna bland annat, och Citroën 2CV.

Det som är absolut jobbigast med längre sträckor är sofforna,
om du har dålig rygg så är det inget för dig, det gör ont efter några mil,
komfort i stil med stöd för ryggen finns inte.

Impala är en dussinbil och allting finns nyproducerat.
Autotec i Västerås hade inte generatorrem till min smallblock men det kunde däremot Mekonomen ta fram en som passar. Chevrolet smallblock-bilar är pålitliga. Kör mitt på dagen om du ska köra 40 mil, så bildelsförsäljarna har öppet.

Kör med blyersättning, tills du skaffar toppar som är anpassade för blyfri bensin.
2-takts olja brukar man kasta i wankelmotorer, inget som du behöver.

Vanliga fel? Kolla så all el funkar, funkar den inte så är det bara köpa ny härva, finns överallt,
men drygt att inte ha lysen på vägen hem.

Rost är ett vanligt fel. Ett annat vanligt fel med Impala är ägare som gillar att klä sig i skinnväst och inget annat på helgerna och hoppa in bakluckan och montera varningstejp längs sidan.

KolGruvan
24 april 2015 · 1 450 Inlägg

Kan någon visa nån sida som har delar till cheva? Typ generatorremmar å sånt för hittar ingenting när ja söker

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
Dodge90dart
24 april 2015 · 48 Inlägg

1. Ta med en rätt kraftig magnet, fäster inte magneten är det spackel, testa hjulhuskanter, tröskalar dörrar you name it. Finns duktiga spaklare som kan fuska, passa dig särsklit för bilar som är lackade eller renoverade i usa.

2. http://www.impalashopen.se/ Han har precis allt som kan tänka sig smile Mekonomen brukar kunna fixa en hel del till mig med.

3. Har så många polare som rivit sönder motorer och märks knappt nån skilnad alls på dem som bara kört med bensin och dem som använt blyersättning. Jag tankar bara vanlig 98 okt bensin, nån gång ibland häller jag i 1-2 dl 2takt olja. aldig varit några bekymer.

4. Ska du ha en bil som håller i värde ska du köpa en cabbe, lätt värt 50-100.000 till du får alltid igen det.
Nu gillar du kanske just 61-64 års model men 58-60 är mycket mer eftertraktat så håller sitt värde lättare och ökar med mer i värde.

5. Det beror ju helt på hur skicket på motor och låda är, precis allt kan hända med gamla bilar, men som många andra sagt ett tips är ju att köra den varm så man i alla fall ser så den inte kokar, brukar dock mest vara Ford, inte många chevor som brukar stå vid vägkanten o koka. lyssna efter missljud, känn så att alla växlarna går i.

Betalar 860kr helår för min då man är med i en klubb.

KolGruvan skrev:
Hallå, ja letar efter en bil att ha på sommaren och vill gärna ha en chevrolet impala 61-64 .det är första amerikanaren ja skaffar isåfall.så har några frågor till er som har såna bilar.

1. Va ska man kolla efter när man åker å kollar på en sån bil? Vanliga fel osv.
2. Reservdelar. Hur är det att få tag på delar om nått går sönder till exempel. Hjullager å såna saker.
3.vissa säger att man måste ha blyersättning i tanken när man tankar. Stämmer de? Och rasar motorn om man inte har det? Har även hört talas om 2taks olja i tanken?
4. Om man köper en bil för 100k.  Om 5 år så sjunker väl inte dessa i värde utan snarare ökar väl?
5. Om man har ca 40 mil att åka för att kolla på en bil är de lugnt att köra hem den eller bör en sån bil tas på släp såna längre sträckor?

Ja de är några frågor men har inte haft en sådan bil förut så.
Och ja letar en bil i orginal ut förande och inga inhoppade lik och bilen kommer även behandlas orginellt.
Ha de bra

3milius
26 april 2015 · 296 Inlägg

Kolgruvan, jag hade multiribbrem då min förra Cheva var från 1986,
då gick jag in på Mekonomen, sa att jag behövde en generatorrem, och de hade inte originallängd hemma,
däremot gav de på förslag en rem som var några millimeter längre och funkade då generatorremmen går att spänna. Tror den var tänkt till en Passat eller nånting. Detta funkar ju om du känner till längd, antal ribbor och dylikt på originalremmen.

Det finns inte så många hemsidor där du kan klicka hem servicedelar, hansen racing då isåfall.

Classic industries har en hel del nya reprodelar till Impala.

Ovan talare nämnde det som var viktigt i princip. Missljud och att växellådan fungerar felfritt är viktigt,
automatlådor kostar mycket att renovera.

Vill du inte ha cab (Jag vet att jag föredrar takbilar) så sjunker inte direkt en 2dr hardtop i pris heller,
visst stiger cabarna säkert mer, men köp det du vill ha. En bubbletop är också en pensionsinvestering.

Knugcab
26 april 2015 · 5 111 Inlägg

KolGruvan skrev:
Kan någon visa nån sida som har delar till cheva? Typ generatorremmar å sånt för hittar ingenting när ja söker

Norrlands Custom, Hansen Racing osv. borde fungera utmärkt för slitdelar.

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Evildan
26 april 2015 ·

3milius skrev:
Ingen snabb motorvägskryssare? Gamla amerikanska bilar klarar av 110km/h alldeles galant,
om man nu inte har grått hår och ligger och såsar i 80 blås för att man inte kan hantera en automobil i högre farter, men det har ju ingenting med bilen att göra. Vore det så så skulle det snarare vara Mustanger med bagageräcken och navkapslar som inte klarar av högre farter än 80.

Det är väl få bilar som inte klarar av motorvägshastighet,
de äldsta bubblorna bland annat, och Citroën 2CV.

Det som är absolut jobbigast med längre sträckor är sofforna,
om du har dålig rygg så är det inget för dig, det gör ont efter några mil,
komfort i stil med stöd för ryggen finns inte.

Impala är en dussinbil och allting finns nyproducerat.
Autotec i Västerås hade inte generatorrem till min smallblock men det kunde däremot Mekonomen ta fram en som passar. Chevrolet smallblock-bilar är pålitliga. Kör mitt på dagen om du ska köra 40 mil, så bildelsförsäljarna har öppet.

Kör med blyersättning, tills du skaffar toppar som är anpassade för blyfri bensin.
2-takts olja brukar man kasta i wankelmotorer, inget som du behöver.

Vanliga fel? Kolla så all el funkar, funkar den inte så är det bara köpa ny härva, finns överallt,
men drygt att inte ha lysen på vägen hem.

Rost är ett vanligt fel. Ett annat vanligt fel med Impala är ägare som gillar att klä sig i skinnväst och inget annat på helgerna och hoppa in bakluckan och montera varningstejp längs sidan.

Impala -64 med 283cui och PG-låda kallar inte jag för någon direkt motorvägskryssare med tanke på hur mycket den 50år gamla v8an får varva, det är snarare bilmisshandel.
En 2CVmotor är byggd för att kunna köras "flat out" på plan väg, det är för övrigt så den måste köras i dom farterna.
Vid utvecklingen av motorn kördes dessa på fullt varv i tusen timmar nonstop utan haverier.

Senast redigerat av Evildan (26 april 2015)

3milius
26 april 2015 · 296 Inlägg

Evildan skrev:

3milius skrev:
Ingen snabb motorvägskryssare? Gamla amerikanska bilar klarar av 110km/h alldeles galant,
om man nu inte har grått hår och ligger och såsar i 80 blås för att man inte kan hantera en automobil i högre farter, men det har ju ingenting med bilen att göra. Vore det så så skulle det snarare vara Mustanger med bagageräcken och navkapslar som inte klarar av högre farter än 80.

Det är väl få bilar som inte klarar av motorvägshastighet,
de äldsta bubblorna bland annat, och Citroën 2CV.

Det som är absolut jobbigast med längre sträckor är sofforna,
om du har dålig rygg så är det inget för dig, det gör ont efter några mil,
komfort i stil med stöd för ryggen finns inte.

Impala är en dussinbil och allting finns nyproducerat.
Autotec i Västerås hade inte generatorrem till min smallblock men det kunde däremot Mekonomen ta fram en som passar. Chevrolet smallblock-bilar är pålitliga. Kör mitt på dagen om du ska köra 40 mil, så bildelsförsäljarna har öppet.

Kör med blyersättning, tills du skaffar toppar som är anpassade för blyfri bensin.
2-takts olja brukar man kasta i wankelmotorer, inget som du behöver.

Vanliga fel? Kolla så all el funkar, funkar den inte så är det bara köpa ny härva, finns överallt,
men drygt att inte ha lysen på vägen hem.

Rost är ett vanligt fel. Ett annat vanligt fel med Impala är ägare som gillar att klä sig i skinnväst och inget annat på helgerna och hoppa in bakluckan och montera varningstejp längs sidan.

Impala -64 med 283cui och PG-låda kallar inte jag för någon direkt motorvägskryssare med tanke på hur mycket den 50år gamla v8an får varva, det är snarare bilmisshandel.
En 2CVmotor är byggd för att kunna köras "flat out" på plan väg, det är för övrigt så den måste köras i dom farterna.
Vid utvecklingen av motorn kördes dessa på fullt varv i tusen timmar nonstop utan haverier.

Ska man använda bilen till mer än att bara titta på så monterar man naturligtvis 4-växlat.
Men den klarar ändå av hastigheten. Original är väl ingen som vill veta av ändå så bara montera ut original motorpaket om det är matching numbers och all dylik homoerotik och slänga i en smallblock och TH700R4 om man planerar att åka någonstans.

Evildan
26 april 2015 ·

3milius skrev:

Evildan skrev:

3milius skrev:
Ingen snabb motorvägskryssare? Gamla amerikanska bilar klarar av 110km/h alldeles galant,
om man nu inte har grått hår och ligger och såsar i 80 blås för att man inte kan hantera en automobil i högre farter, men det har ju ingenting med bilen att göra. Vore det så så skulle det snarare vara Mustanger med bagageräcken och navkapslar som inte klarar av högre farter än 80.

Det är väl få bilar som inte klarar av motorvägshastighet,
de äldsta bubblorna bland annat, och Citroën 2CV.

Det som är absolut jobbigast med längre sträckor är sofforna,
om du har dålig rygg så är det inget för dig, det gör ont efter några mil,
komfort i stil med stöd för ryggen finns inte.

Impala är en dussinbil och allting finns nyproducerat.
Autotec i Västerås hade inte generatorrem till min smallblock men det kunde däremot Mekonomen ta fram en som passar. Chevrolet smallblock-bilar är pålitliga. Kör mitt på dagen om du ska köra 40 mil, så bildelsförsäljarna har öppet.

Kör med blyersättning, tills du skaffar toppar som är anpassade för blyfri bensin.
2-takts olja brukar man kasta i wankelmotorer, inget som du behöver.

Vanliga fel? Kolla så all el funkar, funkar den inte så är det bara köpa ny härva, finns överallt,
men drygt att inte ha lysen på vägen hem.

Rost är ett vanligt fel. Ett annat vanligt fel med Impala är ägare som gillar att klä sig i skinnväst och inget annat på helgerna och hoppa in bakluckan och montera varningstejp längs sidan.

Impala -64 med 283cui och PG-låda kallar inte jag för någon direkt motorvägskryssare med tanke på hur mycket den 50år gamla v8an får varva, det är snarare bilmisshandel.
En 2CVmotor är byggd för att kunna köras "flat out" på plan väg, det är för övrigt så den måste köras i dom farterna.
Vid utvecklingen av motorn kördes dessa på fullt varv i tusen timmar nonstop utan haverier.

Ska man använda bilen till mer än att bara titta på så monterar man naturligtvis 4-växlat.
Men den klarar ändå av hastigheten. Original är väl ingen som vill veta av ändå så bara montera ut original motorpaket om det är matching numbers och all dylik homoerotik och slänga i en smallblock och TH700R4 om man planerar att åka någonstans.

Nu var det inte fråga om någon ombyggd bil utan om en Impala -64 med okänd drivlina men 283cui kopplad till en PG är den vanligare drivlinan i dom och med en sådan ligger bara ett riktigt okunnigt nöt och marschar i motorvägstempo med.
Vad har homoerotik med saken att göra? Är du korkad på riktigt?

3milius
26 april 2015 · 296 Inlägg

Evildan skrev:

3milius skrev:

Evildan skrev:

Impala -64 med 283cui och PG-låda kallar inte jag för någon direkt motorvägskryssare med tanke på hur mycket den 50år gamla v8an får varva, det är snarare bilmisshandel.
En 2CVmotor är byggd för att kunna köras "flat out" på plan väg, det är för övrigt så den måste köras i dom farterna.
Vid utvecklingen av motorn kördes dessa på fullt varv i tusen timmar nonstop utan haverier.

Ska man använda bilen till mer än att bara titta på så monterar man naturligtvis 4-växlat.
Men den klarar ändå av hastigheten. Original är väl ingen som vill veta av ändå så bara montera ut original motorpaket om det är matching numbers och all dylik homoerotik och slänga i en smallblock och TH700R4 om man planerar att åka någonstans.

Nu var det inte fråga om någon ombyggd bil utan om en Impala -64 med okänd drivlina men 283cui kopplad till en PG är den vanligare drivlinan i dom och med en sådan ligger bara ett riktigt okunnigt nöt och marschar i motorvägstempo med.
Vad har homoerotik med saken att göra? Är du korkad på riktigt?

Och där kom det första personliga påhoppet. Detta forum är sig likt!
Varför var det inte tal om en ombyggd bil? Citera honom där han nämnde att bilen måste vara original.
Men jag är ju den korkade wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang