3989
Sök

Volkswagen golf iv 1.6 variant startar men går ej köra iväg efter 3 månaders stående i vintern.

1 Inlägg
7 april 2015
Trådstartare
HJÄLP! behöver min bil omgående pga ett nytt barn är på väg och vill ha bilen redo för det.

Nu har jag varit bortrest i 3 månader under vintertiden och golfen har stått på parkeringen utanför lägenheten och blivit kall. När jag startade upp den för första gången så gick det ej , då fick jag hjälp av en kille på gatan med startkablar , då funkade det fint och jag kunde köra iväg utan problem , jag höll den igång i ca 15 min som han rekommenderade mig att göra , sen ställde jag den utanför Willys. När jag skulle starta bilen igen efter jag handlat gick det ej så fick starta upp den igen med hjälp av startkablar och en annan bil, den startade bra men sen efter en stund när jag skulle dra i väg så tog inte gasen, inte ens med plattan i marken. Jag kom hem med bilen genom att köra med kopplingen i stort sätt och hoppade liksom fram på gatan i slow motion.

Nu undrar jag vad detta kan vara ? är det värt att ta den till verkstaden redan eller tror ni man kan lösa det på ett enklare sätt. Måste också tillägga att jag vet inte ett pip om bilar.

tack på förhand !

Smidd i rostigt stål
933 Inlägg
7 april 2015
Låter som batteriet gett upp. Tänker på det pga du får den att starta med starthjälp. Hur gammalt är batteriet? Har det suttit i sedan bilenvar ny?

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***

Sök