_fillan_ skrev:
Decibel skrev:
Du kommer skjuta lös spacklet, spelar ingen roll om du använder stålplast eller glasfiber, du får aldrig på världskartan samma hållbarhet som polyester och glasfiber.
Börja om med polyester redan nu så du slipper göra om det efter nån vecka när du är klar.
det är ju sånt spackel som innehåller glasfibertrådar...sen med metallspackel så blir det kanonbra ! däremot till baslådor och andra större byggen ska man använda polyester o glasfiberväv
Och det har du testat ?
Har du gjort någon analys över huvud taget än att "anta" att det funkar?
Jag har provat 5 eller 6 olika spackels hållbarhet, långtrådigt, korttrådigt, inga trådar alls, microballons, u name it.
Biltema, swedol, hagmans och nåt till.
I 10 av 10 fall är polyester + glasfiber mer än dubbelt så hållbart som spacklet, du får inga som helst anläggningsytor på spacklet och det blir mycket stora ytor som inte stagas.
Det är en helt annan sak att lägga spackel på t.ex. en skarv i en låda, där finns underlag, här är spacklet fritt i luften.
Jag tänkte bara inflika för att trådskaparen ska slippa slösa pengar på att göra om dörrsidorna flera gånger, för sprickor kommer att uppstå sålänge det ska sitta högtalare i bafflarna, förr eller senare.
Men nu ska jag inte pajja denna tråd mer, jag har sagt vad jag ville framföra och tipsa om