Köp råd: Liten bil med myckeeet potential!!

liquisole
21 april 2015 · 1 237 Inlägg

Kan bli lite problem på besiktningen dock :p

Vita_Vargen
21 april 2015 · 1 281 Inlägg

Impreza GT första generationen? Kanske lite över din budget men inte mycket. Väger väl runt 1300 men om du ska köra 200m så kommer den ju sopa banan med allt FWD... tills du rasar drivlinan av kamikaze-launcher tongue
0-100 på ca 6 sekunder á original 218 hk, steg ett ger 290 hk

eki_93
21 april 2015 · 84 Inlägg

Men org avgassytemet kommer jag har kvar så klart! Njaa man ska tänker på delar också .. Hur många imorezor har vi på skoten t.ex?

Jokabsson
21 april 2015 · 1 172 Inlägg

Du vill ha trimmöjligeter, turbo, hyfsad förbrukning, billiga delar på skroten och självklart ett snyggt utseende. Saab 9-3 1.8t/2.0t, look no furter. Ökade effekten på min från 150hk till 207hk för kaffepengar (på erkänt bra tuning-företag), förbrukningen ligger på litern i stan och 0,8 blandat och delar finns det överflöd av. Inte den jättelilla bilen du letade efter, men till skillnad från en liten vante som Seat Ibiza så ligger 9-3an som ett lok på motorväg och har mer än godkända egenskaper på krokiga vägar.

Exempel:
http://www.blocket.se/malmo/Saab_9_3_2_ … 21&w=3

OBS om du ska åka och kolla på den jag länkade så är det en större service vid 18 000 mil, så var noggrann och kolla om den är gjord. Om inte, så är det ett jäkla bra pris i vilket fall så vet inte om det skulle gå att pruta speciellt mycket. Dock kamkedja i denna modellen så där har du ett bekymmer mindre.

Senast redigerat av Cracksoup (21 april 2015)

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
Vita_Vargen
22 april 2015 · 1 281 Inlägg

eki_93 skrev:
Men org avgassytemet kommer jag har kvar så klart! Njaa man ska tänker på delar också .. Hur många imorezor har vi på skoten t.ex?

Delar till Imprezorna finns de gott om att beställa från England för en billig peng(3" hela vägen från turbo i rostfritt gick på typ 2400 kr levererat till dörren). Finns en hel del imprezor på skrotarna med i Sverige även om dom inte är lika vanliga som t.ex. 740 wink

Evildan
22 april 2015 ·

liquisole skrev:
Kan bli lite problem på besiktningen dock :p

Det blir det oavsett vilken bil Ts köper med tanke på hans planer med lättning och turbotrimning.
Bättre gå "all in" och bygga något snabbt för skitpengar.

DusanMandick Random Hero
22 april 2015 · 4 047 Inlägg

ford focus st170? har själv haft en, tätstegad låda. duratec, 174hk och 1280kg om du har 3dr modellen. låter gött med ett bra avgassystem på. min gamla finns på blocket nu tom smile

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
3milius
26 april 2015 · 296 Inlägg

Du vill inte ha en Golf Gti, för de är för tunga.

Golf Mk2 Gti väger 1080kg.

Vill du ha en bil med riktig potential så är det en gammal bil som gäller,
och det är inte chiptrimning som för bilar till deras potential.

Du vill ha en billig, snabb, liten bil med chipningsmöjlighet.
Bara välj något ur VAG-koncernen eller dylikt. Det är samma bilar allihop.
En hästkraft hit och dit är ingenting du märker av.

Senast redigerat av 3milius (26 april 2015)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang