Hej. Köpt begagnad bil av bilhandlare, batteriet måste bytas ut efter 1 dag.

3milius
27 april 2015 · 296 Inlägg

tkd_rille skrev:

3milius skrev:

tkd_rille skrev:
Ts fick tydligen rätt enl MRF. Fast han skrev i ett annat forum. 

Hade jag inte fått felet avlöst så hade ryktet blivit sämre.  Men jag förväntar ju mig något om jag går till ett företag.

Med tanke på alla fel som inte åtgärdas trots att betalning tas ut på verkstäder och dylikt slarv så förväntar jag mig ingenting av en verkstad. Då är en privatperson säkrare enligt mig.

Nej vi är olika. Jag förväntar mig att få de jag betalar för.

Tycker du de var säkert att köpa en bil av den privatpersonen när bilen koka på vägen hem?

Det fanns inga garantier. Att däremot garantera något och inte fullfölja det är en helt annan sak.

För att inte tala om att man blir blåst på priset 100% av gångerna man handlar av företag,
ingenting är värt så mycket som svenska företag tar.

Senast redigerat av 3milius (27 april 2015)

Muttley
27 april 2015 ·

3milius skrev:

tkd_rille skrev:

3milius skrev:

Med tanke på alla fel som inte åtgärdas trots att betalning tas ut på verkstäder och dylikt slarv så förväntar jag mig ingenting av en verkstad. Då är en privatperson säkrare enligt mig.

Nej vi är olika. Jag förväntar mig att få de jag betalar för.

Tycker du de var säkert att köpa en bil av den privatpersonen när bilen koka på vägen hem?

Det fanns inga garantier. Att däremot garantera något och inte fullfölja det är en helt annan sak.

För att inte tala om att man blir blåst på priset 100% av gångerna man handlar av företag,
ingenting är värt så mycket som svenska företag tar.

Nu går de lite långt utanför. Men förra omgången jag köpte en cts så gav jag mindre än vad de flesta privata ville ha wink Och fick 6 månaders garanti.  De hade jag aldrig fått från någon privat.

3milius
27 april 2015 · 296 Inlägg

tkd_rille skrev:

3milius skrev:

tkd_rille skrev:

Nej vi är olika. Jag förväntar mig att få de jag betalar för.

Tycker du de var säkert att köpa en bil av den privatpersonen när bilen koka på vägen hem?

Det fanns inga garantier. Att däremot garantera något och inte fullfölja det är en helt annan sak.

För att inte tala om att man blir blåst på priset 100% av gångerna man handlar av företag,
ingenting är värt så mycket som svenska företag tar.

Nu går de lite långt utanför. Men förra omgången jag köpte en cts så gav jag mindre än vad de flesta privata ville ha wink Och fick 6 månaders garanti.  De hade jag aldrig fått från någon privat.

Garantin är ju värd mycket, bara titta i denna tråd..

Jag ser inte poängen med CTS heller men visst, alla har sina preferenser.

Muttley
27 april 2015 ·

3milius skrev:

tkd_rille skrev:

3milius skrev:

Det fanns inga garantier. Att däremot garantera något och inte fullfölja det är en helt annan sak.

För att inte tala om att man blir blåst på priset 100% av gångerna man handlar av företag,
ingenting är värt så mycket som svenska företag tar.

Nu går de lite långt utanför. Men förra omgången jag köpte en cts så gav jag mindre än vad de flesta privata ville ha wink Och fick 6 månaders garanti.  De hade jag aldrig fått från någon privat.

Garantin är ju värd mycket, bara titta i denna tråd..

Jag ser inte poängen med CTS heller men visst, alla har sina preferenser.

Poängen var att köpet hos firman var bättre än att köpa bil hos en privat.  Visst köper man bilar i 5000 kr klassen så får man ju handla privat.

Om du läste ett annat inlägg så fick tydligen TS rätt och ska få ett nytt batteri, som han skrev i ett annat forum.

3milius
27 april 2015 · 296 Inlägg

tkd_rille skrev:

3milius skrev:

tkd_rille skrev:

Nu går de lite långt utanför. Men förra omgången jag köpte en cts så gav jag mindre än vad de flesta privata ville ha wink Och fick 6 månaders garanti.  De hade jag aldrig fått från någon privat.

Garantin är ju värd mycket, bara titta i denna tråd..

Jag ser inte poängen med CTS heller men visst, alla har sina preferenser.

Poängen var att köpet hos firman var bättre än att köpa bil hos en privat.  Visst köper man bilar i 5000 kr klassen så får man ju handla privat.

Om du läste ett annat inlägg så fick tydligen TS rätt och ska få ett nytt batteri, som han skrev i ett annat forum.

Ja jag läste. Det var väldigt mycket tjafs och gnäll för att nyttja garantier som inte existerar,
vilket då ställer mig frågande till handel hos företag som sagt. Företaget hade väl inget annat val,
annars skulle ju köparens "saboteringsprojekt" tas till..

Poängen med CTS sa jag, inte med köpet av CTS.

DasAuto
29 april 2015 · 2 751 Inlägg

Har bytt batteri själv i min Audi och hört om alla dessa "registreras" i datorn myter.
Köper du ett batteri med samma styrka så behöver du inte göra något.
Jag har haft mitt nya batteri i tre år utan problem, det batteriet som följde med bilen klarade strax över 2år. Så mycket för den "registreringen"

Kör ett batteri med exakt samma spec så ska du se att det funkar, är du osäker så lämna till någon lokal verkstad. Batteribyte är inte direkt någon hjärttransplantation som enbart BMW kan utföra smile

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
Dotzie
29 april 2015 · 485 Inlägg

Det skulle jag inte rekommendera när du har en så pass ny bil.....jag vet ju att BMW tar hisligt betalt för att gör det...betalade själv 2000 kr i höstas till min 335:a, så 5000 kr tycker jag låter helt vansinningt.....har du fått den prisuppgiften av BMW? vad har du då för batteri( elbil eller ha ha:D)....jag förstå att de inte var så sugen att byta detta då innan du köpte bilen....det låter ändå som om att du kan reklamera detta fel tycker jag.


stoltosmart skrev:
Köpte bil av bilhandlare vi gick igenom vad som gick på garantin och inte enligt honom lämnar dom inte garanti på batteri bara för att det är en förbrukningsvara som dom inte kan ta ansvar för om det går sönder då bilarna kan stå ett tag i bilhallen eller felaktigt användande utav förra ägare.

Sen 5000 för att byta batteri har du tummen mitt i handen eller?
Åk till biltema köp ett batteri byt själv så klarar du dig under 1000 lappen

My car Brings Me Women
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang