V40 diesel, högt laddtryck

Khamerl
24 april 2015 · 10 Inlägg

Har nu i några dar försökt klura ut vart felet sitter men förgäves. Ägt bilen i ca ett halvår, la nyligen in en laddtrycksmätare för att sedan märka att den enligt mätaren laddar upp till 1.4bar, vilket jag anser vara allt för högt . Sitter renault maskin i dessa, detta är 115hp modellen samt turbon är en garret. Bilen går förövrigt ok, möjligtvis lite slö på lägre varv.

Har testat koppla ur elektriska kontakten på n75, då krävs ett visst varvtal innan den laddar, och går upp mot 0.3-0.4. Också prövat plocka bort slangen mellan n75 och wgn, ungefär samma fenomen, har för mig att detta dock borde orsaka skenande laddtryck? Också av någon orsak så verkar det läcka ut väldigt små mängder av olja ur n75, men dit går väl inte direkt någon olja?

Så här går sladdarna från och till n75: http://i204.photobucket.com/albums/bb18 … cation.jpg

Säkerligen glömt något, spekulationer?

Christian S
24 april 2015 · 4 816 Inlägg

det är inte alls omöjligt att den ska ladda 1,4 då en diesel har högre laddtryck än en bensinare.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Khamerl
25 april 2015 · 10 Inlägg

Så sant, ingen hejjare på det här mer turbon men anser du 1.4bar vara okej om man tänker på motorns välmående osv då också?   
Tack för svar. smile

Kvantfysik
25 april 2015 · 65 Inlägg

Kollade Autodata och där står det att laddtrycket ska vara mellan 0,80-0,95 vid 3500 varv

Khamerl
25 april 2015 · 10 Inlägg

Låter mer vettigt. Testat pilla lite på wg staven nu också, händer inget vare sig uppåt eller neråt, bör ju sänkas och höjas. Kan detta va nåt?

Dock har jag för mig turbon blivit bytt en tid före jag fått bilen, 2013 någon gång, ska ut o pilla lite snart, ska ta en titt på skiten efter modell osv.

Senast redigerat av Khamerl (25 april 2015)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang