spillolja skrev:
Känns som att motormännen hade sin storhetstid på 80-talet när man protesterade mot både katalysator och blyfri bensin och verkligen stod på bilägarens sida, men dag har denna organisation blivit allt förflummad
är väll samma folk kvar och nu har dom blivit sura gamla idiotgubbar..
dom om några borde väll inse vart någonstans man ska tackla dessa problem.
Vet inte varför det är så svårt att inse att det krävs en persons okunskap/ouppmärksamhet för att en olycka ska hända i första hand.
om jag skulle köra punkt och pricka efter reglerna som finns uppsatta för mig som bilförare skulle jag näst intill kunna krocka 1gång om dagen eller minst ett par gånger i veckan.
oftast beror det på okunskap. helt ärligt kan jag inte minnas en gång jag varit nära på att krocka enbart för att en person kört fort som fan.. eller för att dom kört en gammal bil

närmaste insidenterna har varit med bilar som åtminstånde är tillverkade efter 2000..
har 2ställen där det ofta är knas pga folk inte kör efter regler.
högeregel vid mitt jobb Ingen inte ens polisen vill förstå att det är högerregeln.
jag kör om jag vet att jag kan göra det utan fara. men till följd har jag blivit omkörd och nästan inprejad pga dom blir sura för att jag följer höger regeln.
sen en väjningsplikt som funnits där hela mitt liv vad jag kan minnas.
under alla år jag kört på dessa ställen så blir det aldrig någon förändring
med andra ord folk förnyar aldrig sin körkortskunskap utan kör på något dom lärde sig på 50-70talet som i regel inte ens stämmer längre.
men det är aldrig en fråga om kunskap när man snackar om olyckor.
har aldrig hört ett ord att många har för dålig kunskap utan nej det är den där jävla farten och nu helt plötsligt farliga gamla bilar.
Men det är samma sak som den här miljöhysterin. Sverige ska axla världens utsläpp.. för att vi kan göra så stor skillnad om vi minskar våra utsläpp...
i båda delarna passar min hink förklaring ganska bra.. man har en hink man börjar med att borra ett 3" hål i hinken sen ett 1tums hål sen några st 2mm hål och några 1mm hål vilket hål tätar man först för att så lite vatten som möjligt ska hinna ur hinken?