4580
Sök

El fel, Stereo och Centrallås, på en Seat Altea XL, 2010

12 Inlägg
7 juni 2015
Trådstartare
Hej

Jag har två el fel på min bil, vet ej om dom har något med varandra att göra.
1. Stereon, går ej att gå till sparade radiokanelen 5 från 6.
2. Centrallås från mitten konsolen

Bil:
Jag har en Seat Altea XL, 2010.
Vet ej om detta är modell specifikt eller om det gäller flera modeller

1. När jag via kontrollerna på ratten försöker att välja den sparade radiokanelen 5 från 6 så vill den inte, den hoppar tillbaka.
Gör jag ett "dubbel klick" så funkar det. 5 till 4, 4 till 3 osv fungerar utan problem.
Använder jag reglaget till höger på stereon för att välja kanal så fungerar det MEN när jag valt kanal 6 och går in igen för att välja så är
kanal 1 vald. De andra kanal platserna fungerar dom de ska. Märkligt, eller?

Någon som stött på detta?
Finns lösning?
Vet någon om man kan göra någon form av "reset/återställning" av stereon?

2. När man ska låsa upp passagerardörren eller dörrana bak via knappen
i mitten konsolen så går det inte, den är helt död. Öppnar jag förardörren så
låses dörrarna upp. De andra funktionerna jag har i mitten konsolen fungerar som de ska.
Centrallåset i övrigt fungerar som det ska.

Någon som har någon idé på vad som har hänt?
Kabelbrott eller Lös kontakt, är det vanligt?

Cupra_
7 juni 2015
Jag har tyvärr inget konkret svar att komma med.. Men. Stereoproblemet känns ju mer mjukvarubaserat, återställning KAN fungera.
Ang låsknappen kan det vara relä, eller själva knappen. Kabelbrott känns inte jättetroligt.

Är du någorlunda på engelska så kan jag rekommendera seatcupra.net, finns en del matnyttigt i deras forum.

12 Inlägg
7 juni 2015
Trådstartare
Deception skrev:
Jag har tyvärr inget konkret svar att komma med.. Men. Stereoproblemet känns ju mer mjukvarubaserat, återställning KAN fungera.
Ang låsknappen kan det vara relä, eller själva knappen. Kabelbrott känns inte jättetroligt.

Är du någorlunda på engelska så kan jag rekommendera seatcupra.net, finns en del matnyttigt i deras forum.

Tack för svaren.

Ska se om jag kan göra en återställning av stereon.

Ska kolla på relä o knappen.

Jo, jag var inne på seatcupra.net men hittade inga bra tips. Får väl översätta mina frågor och göra ett inlägg.

Sök