3769
Sök

Trasigt tändningslås volvo v50 ?!?

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
7 juni 2015
Trådstartare
Hejsan  smile

I torsdags när jag skulle starta bilen så stoppar jag i nyckeln, lägger märke till att rattlåset redan är ur och vrider om, lampor tänds och det låter nästan som det klickar i startmotorn fast den startar inte, det står "Styrning Låst - Försök igen" i displayen, vrider lite på ratten och då står det "Ratt Låst - Vrid på ratten", dessa meddelanden kommer vartom varannat men ratten är INTE låst.
Jag tar ur nyckeln och testar igen men ingen skillnad, rattlåset slår aldrig i hur jag än gör.

Bara ringa på skjuts och kom idag med trailer och tänkte ta hem den, testar och knuffa igång den och då startar den men det står "styrservo - service erfodras" men styrningen funkar som den skall, körde nån mil och stannade och skulle tanka, fick knuffa igång den igen och då står det istället " Ratt låst - Vrid på ratten" men det fungerar att köra ändå.

Nu står bilen på jobbet i väntan på att kolla på den., jag har läst mycket om tändningslåsen till dessa bilar, pekar mina bekymmer åt tändningslåset eller är det något annat ovanligt fel?
Otroligt tacksam för svar då jag är i behov av bilen.
Bilen är en 2005 V50 t5awd manuell
Mvh Daniel

Sök