Blårök 945 Ltt -95

plumber12345
8 juni 2015 · 31 Inlägg

Tja!

Min 945a har blårök.

Antar att det är topplockapackningen eller turbon som gått.

Dock så verkar den enbart ryka på tomgången av vad jag sett och har läst att det då kan va vevhusventilation eller något sådant ?

Kontaktade iaf Bilia som skulle ha 13!!!! tusen för byte av topplockspackning.

Vet ni vad det kan vara ?

Något bra ställe i Stockholms området som kan byta topplockspackning/turbo/fixa vevhusventilation för bra pris ?

//Plumb

gromitSWE
8 juni 2015 · 1 677 Inlägg

Dricker den någon olja eller vatten ? Är det vatten i oljan eller tvärtom ? Isf är det nog topp-packningen!

Börja med att rengöra vevhusventilationen, den svarta "lådan" under insuget och tillhörande slangar.

Känn om turbon glappar, både i sidled och "upp och ner"

13000kr låter dyrt. visst, det är lite jobb men om man har lite mekvana så fixar man det själv

plumber12345
8 juni 2015 · 31 Inlägg

gromitSWE skrev:
Dricker den någon olja eller vatten ? Är det vatten i oljan eller tvärtom ? Isf är det nog topp-packningen!

Börja med att rengöra vevhusventilationen, den svarta "lådan" under insuget och tillhörande slangar.

Känn om turbon glappar, både i sidled och "upp och ner"

13000kr låter dyrt. visst, det är lite jobb men om man har lite mekvana så fixar man det själv

Dricker inge olja och tar inget vatten av det jag kollat/märkt. Dock inte haft expansionskärlet öppet med motorn igång, kan göra det snart o se om det bubblar och har sig. Inget gegg i oljan/vattnet heller.

plumber12345
10 juni 2015 · 31 Inlägg

gromitSWE skrev:
Dricker den någon olja eller vatten ? Är det vatten i oljan eller tvärtom ? Isf är det nog topp-packningen!

Börja med att rengöra vevhusventilationen, den svarta "lådan" under insuget och tillhörande slangar.

Känn om turbon glappar, både i sidled och "upp och ner"

13000kr låter dyrt. visst, det är lite jobb men om man har lite mekvana så fixar man det själv

Hur ska jag rengöra slangarna ? Med vatten bara eller ?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang