Mitsu galant -77 rycker vid gaspådrag

kiiient
12 juni 2015 · 106 Inlägg

Tjena!

Jag har en galant från 1977 som rycker när man trycker på gasen om man inte gör det väldigt försiktigt, förutom när motorn är kall då går den hur bra som helst.
Förutom de där ryckande går den riktigt bra i maskin. Är orginal 1.6L maskin i den.
Någon som har tips på vad det skulle kunna vara som inte står rätt till? smile

Senast redigerat av kiiient (12 juni 2015)

De va som
Ford Fiesta 1.1 GX "Mk1" (1983)
Mitsubishi Galant "Galanten" (1980)
fax110
14 juni 2015 · 344 Inlägg

Har du gjort dom "grundläggande" felsökningsgrejerna? service och byta stift, rotor, fördelare, tändkablar och kollat över brytarspetsen samt letat läckage på insugssidan med startgas för att se om t.ex. förgasargummi eller liknande är dåligt.

Senast redigerat av fax110 (14 juni 2015)

kiiient
14 juni 2015 · 106 Inlägg

fax110 skrev:
Har du gjort dom "grundläggande" felsökningsgrejerna? service och byta stift, rotor, fördelare, tändkablar och kollat över brytarspetsen samt letat läckage på insugssidan med startgas för att se om t.ex. förgasargummi eller liknande är dåligt.

stift nya, fördelre och rotor såg bra ut enligt mig, brytarspetsarna såg nog bra ut det med, men mätte upp gapet på dom, men ingen skillnad änn. förgasaren har jag inte kollat så mycket på ännu, men tänkte om någon har haft liknande poblem och hittat vad de varit så man slipper gå genom allt smile

De va som
Ford Fiesta 1.1 GX "Mk1" (1983)
Mitsubishi Galant "Galanten" (1980)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang