Volvo V70 D4 Summum

Försöker få till en stilren bruksbil/familjebil.
  • 44 Följare
  • 49 400 Visningar
  • Projektet avslutat 22 juni 2016
Jonnybcool
13 augusti 2015 · 744 Inlägg

Tiiimpa skrev:
skulle varit mörkare toning på den wink sen några smaskiga fälgar ! big_smile annars grymt fin wink

Jo toningen är i ljusaste laget men inget som jag stör mig på nu direkt så det får bli längre fram i tiden. Prio till nästa år är sänkning och fälgar.

[Turbolover]
Tiiimpa
13 augusti 2015 · 465 Inlägg

Jonnybcool skrev:

Tiiimpa skrev:
skulle varit mörkare toning på den wink sen några smaskiga fälgar ! big_smile annars grymt fin wink

Jo toningen är i ljusaste laget men inget som jag stör mig på nu direkt så det får bli längre fram i tiden. Prio till nästa år är sänkning och fälgar.

det låter som en bra idé! big_smile

Volvo V60 D3 R-design "Rödluvan" (2011)
Jonnybcool
25 augusti 2015 · 744 Inlägg

En liten update igen då. Händer inte speciellt mycket för tillfället, var inne och skulle få vänster sidoruta vid bagaget bytt häromveckan men då Rejmes fått hem fel ruta och han som skulle byta varit sjuk så har det dragit ut på tiden. Fick en ny tid 4 September och satt med och gick igenom alla 30+!? olika varianter eller var det var som fanns innan vi kom fram till vilken det mest sannolikt kan va. Så det är väl de som kommer hända framöver annars kommer den bara få rulla som den är fram till våren nästa år då jag har lite planer vad som förhoppningsvis skall göras.

[Turbolover]
Jonnybcool
4 september 2015 · 744 Inlägg

Liten uppdatering då. Har haft bilen på Rejmes idag för byte av sidorutan jag fick stenskott i så nu ska väl det vara ur världen hoppas jag.

Förövrigt händer det inte så mycket mer än att milen rullar på.

[Turbolover]
Jonnybcool
14 oktober 2015 · 744 Inlägg

Var ett tag sen jag uppdaterade nu och det har inte hänt så mycket mer än att milen rullar på, slog om till 1300 mil igår. Blir nog inga fälgar till nästa år som det ser ut just nu då ekonomin för de inte finns eftersom jag måste lämna in fronten på omlack för att frugan planterade den i ett brunnslock så den vart skrapad i underkant....

Senast redigerat av Jonnybcool (14 oktober 2015)

[Turbolover]
IzaaL
14 oktober 2015 · 49 Inlägg

Kärringar är livsfarliga!!! roll

Jonnybcool skrev:
Var ett tag sen jag uppdaterade nu och det har inte hänt så mycket mer än att milen rullar på, slog om till 1300 mil igår. Blir nog inga fälgar till nästa år som det ser ut just nu då ekonomin för de inte finns eftersom jag måste lämna in fronten på omlack för att frugan planterade den i ett brunnslock så den vart skrapad i underkant....

Senast redigerat av IzaaL (14 oktober 2015)

Jonnybcool
16 oktober 2015 · 744 Inlägg

IzaaL skrev:
Kärringar är livsfarliga!!! roll

Jonnybcool skrev:
Var ett tag sen jag uppdaterade nu och det har inte hänt så mycket mer än att milen rullar på, slog om till 1300 mil igår. Blir nog inga fälgar till nästa år som det ser ut just nu då ekonomin för de inte finns eftersom jag måste lämna in fronten på omlack för att frugan planterade den i ett brunnslock så den vart skrapad i underkant....

Ja de kan va de ibland...

[Turbolover]
Jonnybcool
26 oktober 2015 · 744 Inlägg

Inga nyheter här mer än att jag bokat tid på Rejmes i November för att de ska kolla på ett oljeläckage jag fått, ser ut att komma från tryckröret till nedre turbon så ska bli intressant att se vad de kommer fram till. Bilen har i dagsläget gått 1400 mil.

http://forumbilder.se/ECSKF/20151026-085131.jpg?width=150

Senast redigerat av Jonnybcool (30 oktober 2015)

[Turbolover]
Jonnybcool
30 oktober 2015 · 744 Inlägg

Verkar inte vara ensam om att ha detta oljeläckage då en till på ett annat forum hade liknande så även han skulle kontakta verkstad. Kanske kan va nått att kolla om man åker D4 Vea.

[Turbolover]
Jonnybcool
16 november 2015 · 744 Inlägg

Vinterhjul monterat på en förövrigt väldigt skitig bil... Härligt att bo på landet med leriga grusvägar ibland :p

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/43/43-6238fceb3d22c3e8b442b688f350606c.jpg

[Turbolover]
Jonnybcool
20 november 2015 · 744 Inlägg

Tvättat bilen idag. Börja bra med att jag märkte att avfettningen jag hade med mig inte funka överhuvudtaget då jag svampat halva bilen och kom ner till skärmarna att den var som sandpapper så var bara att köpa starkare grejer och göra om allt. Sen kolla jag lite snabbt på bilen när jag kom hem och hitta som vanligt repor så nu ska jag sluta kolla och bara köra annars kommer jag bli tokig till slut.

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/43/43-639e6551f2a64c8ee6e0f7aec01052e5.jpg

[Turbolover]
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
20 november 2015 · 2 571 Inlägg

Om lacken känns som sandpapper (vägslask som sätter sig i lacken): clay! Blir len som en barnrumpa efter det.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Jonnybcool
20 november 2015 · 744 Inlägg

Okej ja får väl se till våren hur den ser ut. Har en känsla av att den kommer se ut som helvete så lär bli att lämna in den då på polering.... Får krupp så fort jag ser en repa så va ju bra att man köpte en svart :p Kommer väl få ta in på psyket när man närmar sig vårkanten smile Hade ju tänkt att åka på utställningar nästa år kanske men lär nog inte hända om den inte är i toppskick.

[Turbolover]
Robb192 Tokig 08a
20 november 2015 · 1 019 Inlägg

Tja!
Fin bil du har skaffat dej! big_smile

http://www.e-heko.com/en/Marka_Model/VO … 07ROT.html

vindavvisarna som typ Hova och vparts säljer!
fick hem mina därifrån för 450 på 5-6 arbetsdagar!

Suzuki Swace "Suyota Sworolla" (2023)
Jonnybcool
20 november 2015 · 744 Inlägg

robb192 skrev:
Tja!
Fin bil du har skaffat dej! big_smile

http://www.e-heko.com/en/Marka_Model/VO … 07ROT.html

vindavvisarna som typ Hova och vparts säljer!
fick hem mina därifrån för 450 på 5-6 arbetsdagar!

Tackar. Har faktiskt smygtittat lite på din också wink
Riktigt fin också, grymt med premium sound och skärmarna i nackstöden smile

Kanon då ska jag köpa därifrån till våren sen big_smile

Senast redigerat av Jonnybcool (20 november 2015)

[Turbolover]
whose
23 november 2015 · 1 330 Inlägg

Läcker v70 kommer följas!

Jonnybcool
23 november 2015 · 744 Inlägg

whose skrev:
Läcker v70 kommer följas!

Tackar, din va också grym. Gör sig riktigt bra med faceliften, svårt att tro att det är en 2008 smile

[Turbolover]
Jonnybcool
26 november 2015 · 744 Inlägg

Bilen är nu lämnad på rejmes för byte av olja & oljefilter (gått 15xx mil) samt kontroll av var och varför den läcker olja.

[Turbolover]
whose
26 november 2015 · 1 330 Inlägg

Jonnybcool skrev:

whose skrev:
Läcker v70 kommer följas!

Tackar, din va också grym. Gör sig riktigt bra med faceliften, svårt att tro att det är en 2008 smile

Tackar jo bara jag får på bakspoilern så är
Den fulländad utvändigt facelift smile

Jonnybcool
1 december 2015 · 744 Inlägg

http://forumbilder.se/EDDNC/20151201-095758-1.jpg

Då var en frusen och skitig bil hämtad från Rejmes. Olja & oljefilter bytt samt en tryckslang, klammer och några tätningsringar så får se om den slutar läcka olja nu.

Blev även en beställning av ledmoduler till nummerskyltsbelysningen, ögonlock samt dioder till innerbelysningen igår så blir väl lite pill med de grejerna framöver också smile

Senast redigerat av Jonnybcool (1 december 2015)

[Turbolover]
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang