Volvo V70 D4 Summum

Försöker få till en stilren bruksbil/familjebil.
  • 44 Följare
  • 49 408 Visningar
  • Projektet avslutat 22 juni 2016
Jonnybcool
15 januari 2016 · 744 Inlägg

Idag monterades 40mm H&Rfjädrar.
http://forumbilder.se/F8K7N/20160115-105905.jpg

[Turbolover]
whose
15 januari 2016 · 1 330 Inlägg

Blev snyggt det där smile

Jonnybcool
15 januari 2016 · 744 Inlägg

Jo då det vart bra. Kanske skulle varit lite mer sänkt fram än bak för antar att den kommer se baktung ut med last sen men får väl duga så länge. Vart tillräckligt för att ena stänkskyddet skulle ta i så lite lack släppte... Men får väl skylla mig själv eftersom jag inte åkte över kanten som man ska.

[Turbolover]
whose
16 januari 2016 · 1 330 Inlägg

Jonnybcool skrev:
Jo då det vart bra. Kanske skulle varit lite mer sänkt fram än bak för antar att den kommer se baktung ut med last sen men får väl duga så länge. Vart tillräckligt för att ena stänkskyddet skulle ta i så lite lack släppte... Men får väl skylla mig själv eftersom jag inte åkte över kanten som man ska.

Jo volvo har  dendens att se baktunga ut vid vissa säknings fjädrar det bästa är coils då blir man nöjd..

Volvo´s rekommendation är att man ska ta bort stänkskydden vid montering av sänkning´s fjädrar eller väghållningssatser tongue

Jonnybcool
16 januari 2016 · 744 Inlägg

Jo de har ju de. Kanske får byta till 30mm bak i framtiden. Men blir väl bättre med sommarhjul sen, då blir den väl lite högre kanske.

Okej hehe smile

[Turbolover]
KALL3
17 januari 2016 · 723 Inlägg

Lägger en prem. Fått till v70in bra hittils smile!

Klicka gärna in och kolla projektet för min S40N 2010
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289970
Volvo S40N "Red and Black" (2010)
Jonnybcool
17 januari 2016 · 744 Inlägg

Tackar, jo den ser skaplig ut nu, bara sänkningen jag är lite tveksam till men får se hur det blir med de.

[Turbolover]
KALL3
17 januari 2016 · 723 Inlägg

Jonnybcool skrev:
Tackar, jo den ser skaplig ut nu, bara sänkningen jag är lite tveksam till men får se hur det blir med de.

Okej att det är för lite eller för mkt?

Klicka gärna in och kolla projektet för min S40N 2010
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289970
Volvo S40N "Red and Black" (2010)
Jonnybcool
22 januari 2016 · 744 Inlägg

KALL3 skrev:

Jonnybcool skrev:
Tackar, jo den ser skaplig ut nu, bara sänkningen jag är lite tveksam till men får se hur det blir med de.

Okej att det är för lite eller för mkt?

Jag tycker den blev lite låg bak, nästan så den ser nerlastad ut men nu när det gått ett tag börjar jag vänja mig så det blir nog bra får vi hoppas.

I övrigt väntar jag fortfarande på att mina leds till innerbelysningen skall komma, har väntat över en månad nu så de lär väl förmodligen aldrig dyka upp. Sen har jag bokat tid för att lämna in bilen igen så de får kolla på oljeläckaget som fortfarande finns....

[Turbolover]
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
22 januari 2016 · 2 571 Inlägg

Beställt från Asien? De tenderar att ta lång tid på sig men nu efter att PostNord köpte upp Posten så har tiderna ökat rejält av någon konstig anledning. Vissa saker dyker inte upp överhuvudtaget, det hade jag ALDRIG problem med förut.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Jonnybcool
22 januari 2016 · 744 Inlägg

hyrbil skrev:
Beställt från Asien? De tenderar att ta lång tid på sig men nu efter att PostNord köpte upp Posten så har tiderna ökat rejält av någon konstig anledning. Vissa saker dyker inte upp överhuvudtaget, det hade jag ALDRIG problem med förut.

Ja jag köpte från ebay. Har alltid tagit ca 2 veckor innan grejerna kommit tidigare när jag köpt nått. Har varit i kontakt med säljaren och han skicka ett nytt paket efter att det första inte kommit på typ 4 veckor så får se om det kommer nått den här gången, blir 4 veckor igen på fredag nästa vecka.

Jasså.... Låter ju märkligt. Men men får avvakta och se om det dyker upp nått.

[Turbolover]
Robb192 Tokig 08a
22 januari 2016 · 1 019 Inlägg

Jonnybcool skrev:

hyrbil skrev:
Beställt från Asien? De tenderar att ta lång tid på sig men nu efter att PostNord köpte upp Posten så har tiderna ökat rejält av någon konstig anledning. Vissa saker dyker inte upp överhuvudtaget, det hade jag ALDRIG problem med förut.

Ja jag köpte från ebay. Har alltid tagit ca 2 veckor innan grejerna kommit tidigare när jag köpt nått. Har varit i kontakt med säljaren och han skicka ett nytt paket efter att det första inte kommit på typ 4 veckor så får se om det kommer nått den här gången, blir 4 veckor igen på fredag nästa vecka.

Jasså.... Låter ju märkligt. Men men får avvakta och se om det dyker upp nått.

Förut var det 2-3 veckor men nu tenderar det till att ta .. 6-8 veckor med ALLT jag beställer från utlandet 😩

Suzuki Swace "Suyota Sworolla" (2023)
Jonnybcool
22 januari 2016 · 744 Inlägg

robb192 skrev:
Förut var det 2-3 veckor men nu tenderar det till att ta .. 6-8 veckor med ALLT jag beställer från utlandet 😩

Jasså ja är väl bara att vänta då hmm

[Turbolover]
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
22 januari 2016 · 2 571 Inlägg

Jag väntar fortfarande på grejor jag beställde i November. Högst skeptisk till att de dyker upp men har fått pengarna tillbaka iaf. Annars hade jag ungefär samma som rob skrev, 2-3 veckor förut men nu är det ett jävla lotto. Försöker i största möjliga mån ta något fraktalternativ där det kan spåras numera.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Jonnybcool
22 januari 2016 · 744 Inlägg

hyrbil skrev:
Jag väntar fortfarande på grejor jag beställde i November. Högst skeptisk till att de dyker upp men har fått pengarna tillbaka iaf. Annars hade jag ungefär samma som rob skrev, 2-3 veckor förut men nu är det ett jävla lotto. Försöker i största möjliga mån ta något fraktalternativ där det kan spåras numera.

Okej ja får väl se vad som händer... Jo det är ju det bästa om det går att få med spårning.

[Turbolover]
Jonnybcool
26 januari 2016 · 744 Inlägg

Idag kom äntligen dioderna till innerbelysningen efter nästan 2 månader.
http://forumbilder.se/F8LA4/20160126-145318.jpg

Beställde även vindavvisare som bör komma i slutet på veckan smile

[Turbolover]
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
26 januari 2016 · 2 571 Inlägg

Skönt att de dök upp iaf! Jag måste fan ta och kolla igenom min eBay-historik nu och se vad jag kan kräva pengar tillbaka på. tongue

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Jonnybcool
26 januari 2016 · 744 Inlägg

hyrbil skrev:
Skönt att de dök upp iaf! Jag måste fan ta och kolla igenom min eBay-historik nu och se vad jag kan kräva pengar tillbaka på. tongue

Japp smile Hehe ja glömmer ju vad man köpt efter ett tag så man tänker ju knappt på om nått inte skulle dyka upp.

[Turbolover]
whose
26 januari 2016 · 1 330 Inlägg

Jonnybcool skrev:
Idag kom äntligen dioderna till innerbelysningen efter nästan 2 månader.
http://forumbilder.se/F8LA4/20160126-145318.jpg

Beställde även vindavvisare som bör komma i slutet på veckan smile

tog du inga lamp hållare ? tongue

Jonnybcool
26 januari 2016 · 744 Inlägg

whose skrev:

Jonnybcool skrev:
Idag kom äntligen dioderna till innerbelysningen efter nästan 2 månader.
http://forumbilder.se/F8LA4/20160126-145318.jpg

Beställde även vindavvisare som bör komma i slutet på veckan smile

tog du inga lamp hållare ? tongue

Nej så långt tänkte jag ju inte 🙈 Så det beställde jag idag, förhoppningsvis kommer de lite fortare än dioderna :p

[Turbolover]
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang