4823
Sök

740 orkar inte hålla sig vid liv.

10 Inlägg
14 juni 2015
Trådstartare
hej på er smile
imorse när min 740 år 90 vanlig Gl ,skulle ta mig till jobbet så starta jag den som jag alltid gör, men såfort jag startat den så dör den med desamma igen.
men om jag håller gas så går den hur fint som hälst, kan sitta o gasa ett bra tag men släpper jag gasen helt dör bilen meddetsamma igen.
är det någon vänlig själ som varit med om detta? har bara haft bilen i en månad ungefär sad
mvh robin
Senast redigerat av bobbo88 (14 juni 2015)

Lastbilsmekaniker
5 296 Inlägg
14 juni 2015
Kan vara tomgångmotorn som hängt sig så den inte får tillräckligt med luft på tomgång. När du håller gas igen lampa som motorlampa som lyser eller?

10 Inlägg
14 juni 2015
Trådstartare
Hejsan, nej inga lampor lyser medans jag gasar och "håller bilen vid liv" utan den går bra när man gasar, men släpper jag gasen så dör den på en gång. Satt o gasade i 2 minuter o den höll igång ända tills jag släppte gasen.

Lastbilsmekaniker
5 296 Inlägg
14 juni 2015
bobbo88 skrev:
Hejsan, nej inga lampor lyser medans jag gasar och "håller bilen vid liv" utan den går bra när man gasar, men släpper jag gasen så dör den på en gång. Satt o gasade i 2 minuter o den höll igång ända tills jag släppte gasen.

Ta en titt på tomgångsmotorn då dom brukar kärva bäst att ta loss och titta in i den när någon slår på tändningen så ser du om den rör sig.

10 Inlägg
14 juni 2015
Trådstartare
Okej, kan man ta bort den o rengöra kanske?

Lastbilsmekaniker
5 296 Inlägg
14 juni 2015
bobbo88 skrev:

Ja då lite startgas om den kärvar. Inehåller eter som är ett bra lösningsmedel:) funkar med 5-56 eller något annat också:D

10 Inlägg
14 juni 2015
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/214/213796/213796-e2ac9587a03989774d49894e2edb561e.jpg
Hitta denna slang när jag börja rota. Kan de vara så att den gör hela de här? Iq varning här
Den går ner till tomgångsmotorn till
Senast redigerat av bobbo88 (14 juni 2015)

10 Inlägg
14 juni 2015
Trådstartare
volvoqq skrev:
bobbo88 skrev:

Ja då lite startgas om den kärvar. Inehåller eter som är ett bra lösningsmedel:) funkar med 5-56 eller något annat också:D

som bå bilden hitta jag en slang där som gick ner till tomgångsmotorn, efter att jag tog bort slangen går den på tomgång fast oroligt och efter en stund så tänds lambda lampan. alltså bilen går själv utan gas på tomgång fast en aning hackigt.

Lastbilsmekaniker
5 296 Inlägg
10 Inlägg
14 juni 2015
Trådstartare
volvoqq skrev:
Den går ner ja är den paj så har du felet där med största sanolikhet:)

vet du var man får tag i en sån slang o va den heter?

Lastbilsmekaniker
5 296 Inlägg
14 juni 2015
Försök att täta den läckan lättast är nog att skära bort det trasiga biten. När lambdalampan tänder sig går den på nödläge väldigt fett.

Lastbilsmekaniker
5 296 Inlägg
14 juni 2015
bobbo88 skrev:
volvoqq skrev:
Den går ner ja är den paj så har du felet där med största sanolikhet:)

vet du var man får tag i en sån slang o va den heter?

Lättast är att antingen åka till skroten och plocka en hel på en annan och kanske får betala en billig peng för. Köpa en på volvo kan man lätt utesluta är säkert classicparts så då får man vänta i nästan en vecka.hmm.

10 Inlägg
14 juni 2015
Trådstartare
va tror du om man försöker skära bort det trasiga o sätta dit igen fast me slangklämma även på den sidan lite försiktigt så inte plasten spricker?

Lastbilsmekaniker
5 296 Inlägg
14 juni 2015
bobbo88 skrev:
va tror du om man försöker skära bort det trasiga o sätta dit igen fast me slangklämma även på den sidan lite försiktigt så inte plasten spricker?

Borde funka sitter med slangklämma på min 760 om jag inte mins fel kan inte kolla tyvärr ligger på BB med min fru och nyföde son:)

10 Inlägg
14 juni 2015
Trådstartare
volvoqq skrev:
bobbo88 skrev:

Borde funka sitter med slangklämma på min 760 om jag inte mins fel kan inte kolla tyvärr ligger på BB med min fru och nyföde son:)

Nämen grattis 😍 iallafall provat satt dit slangen efter att kapat bort den trasiga delen. Funkar som den gjorde igår nu. Klockrent. Men lambda lampan lyser ständigt nu. Men besiktningen är inte fören om 9 månader så ☺️ Tack för all hjälp

Lastbilsmekaniker
5 296 Inlägg
14 juni 2015
bobbo88 skrev:
volvoqq skrev:
bobbo88 skrev:

Nämen grattis 😍 iallafall provat satt dit slangen efter att kapat bort den trasiga delen. Funkar som den gjorde igår nu. Klockrent. Men lambda lampan lyser ständigt nu. Men besiktningen är inte fören om 9 månader så ☺️ Tack för all hjälp

Plocka loss polen och nolla datorn om fel kvarstår tänder den sig igen:)

Lastbilsmekaniker
5 296 Inlägg
14 juni 2015
Inga problem alltid roligt att man kan hjälpa har väll med jobbet man har som gör det:D

Sök