17 februari 2018
Trådstartare
E30Anders skrev:
Det var bara en tanke från min sida, tråkigt om du monterar samma kolvar igen och det rasar....
Det är effekt i motor, bromsat/mappat hos psi motor i deras rullar.
Den har gått 3 rundor i dyno med mellan 945hk/1072Nm och 1008/1172Nm, 2,7-3,5bar.
Sedan har jag kört många 201 och 402m repor.
Så den har inte gått så många mil men den går alltid på full gas

.
Sedan kan man ju diskutera motor vs hjul vs naveffekt i all oändlighet

Mvh/ Anders
Ja det lär ju visa sig haha. Nämen ganska säker på att det var vevstakarna.. sånna där kina h-profil specar dom ju bara 800hk (motorhäst) så 900 på naven och 1000nm är lite väl mycket då

den gick ju fint med 764 och 830 nm på naven säsongen innan

. Dom 5 andra kolvarna ser som nya ut, däremot har stakarna blivit lite ovala i "lilländan" och man kan kan skymta tendenser till att dom börjar böja sig
Haha jo det där är ju en ständig diskussion. Sen finns det ju hur många som helst som säger att dom har 1000hk sen har dom bromsat det i dyno 1 gång och ställt ner laddet och kör 800hk. Då kör man inte med 1000 anser jag

Jag åker mer drifting åka så blir långa fullgasrepor på 3-4 och så åker man ju sällan lätt på gasen övrig körning
Om jag minns rätt så gick jag in i varvstopp på 3an ganska hårt på full effekt när motorn rasade. Men osäker om den rasade precis före eller pga varvstopp.
Senast redigerat av Streetdrifter (17 februari 2018)