4941
Sök

Drifting motorval!!??!!

91 Inlägg
17 juni 2015
Trådstartare
Tjenare som rubriken lyder så är jag sugen på att börja bygga på en ny motor har precis byggt klart min B23et med lite smått och gott i. Men märkte redan förlänge sen att det vara inte vad jag ville ha men som sagt är man väl kommit halvvägs är det bara att forsätta. Men är så att jag har byggt i alltihop i en Volvo 964 som jag fick tag på rätt så billigt. Så det är motor utrymmet jag har att jobba på.
Så nu kommer min fråga vad tycker ni att man ska ha för motor vad är relativt billigt att pilla med jag vet att trimma är dyrt jag har lagt ner 35000kr på min motor nu och är inte nöjd alls med den.
Men som sagt jag tänker inte bygga motorn på en vecka så jag lägger ner lite pengar på den då och då.
Är öppen på förslag har kollat lite på 2JZ men alla kör ju med dom nu börjar kanske bli lite för många, är dom verkligen så bra? Har även kollat på SB 350 V8. Volvo rak 5 och rak 6, Bmw m60b40, om606. Jobbar som mekaniker så har inga problem med att skruva eftersom det är mitt jobb.
Vad tycker ni, vad har ni erfarenhet av, mest hk gemfört med pengar, håller bäst?

MVH Kristian

159 Inlägg
17 juni 2015
Varför är du inte nöjd med din b23 då?

Forummoderator
26 547 Inlägg
17 juni 2015
13§ Vett och etikett
•Skrik inte - Använd inte VERSALER, "!!!!!!!!!!", "?????????" eller liknande.

Och, jag undrar också vad det är för fel på din B23?
En vettigt trimmad sådan och den bör duga gott.

För övrigt är det ingen hemlighet direkt att Toyotamotorn är ofta använd, därför att den är just också oerhört stryktålig..
Senast redigerat av Mack (17 juni 2015)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

91 Inlägg
17 juni 2015
Trådstartare
Vet inte känns som att man kan få ut mer pålle hästar ur andra motor.

5 916 Inlägg
17 juni 2015
Mest "bang for the buck" är förmodligen en LS1a, 5,7L alu V8a med 300-400hk original. Man får tag i sådana för runt 20k. Trim till dessa bör inte vara några problem att få tag i från staterna.

En LS1 väger komplett utan låda ca 200kg beroende på utrustning, dvs inte allt för mycket mer än en komplett B23ET och utvändiga måtten är väldigt lik M60B40 som många trycker ner i diverse fordon.

159 Inlägg
17 juni 2015
langen93 skrev:

Har du ens provkört motorn?

Forummoderator
26 547 Inlägg
17 juni 2015
langen93 skrev:

I drifting är inte effektuttaget allt.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök